E3 speelt voortreffelijke eerste helft

Nieuwkoop JO11-3JM

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

12 april 2014 10:15

Vandaag mochten we aantreden tegen de kampioen. In de thuiswedstrijd hadden we verrassend gelijk gespeeld tegen deze fysiek sterke tegenstander.

In de eerste helft leek het erop dat we dit gingen herhalen. De tegenstander kon alleen maar kijken hoe de bal rond gespeeld werd.

Keeper Jop uit de E4 deed vandaag weer met ons mee en door blessureleed van Boyd en Maik, mocht ook Tico uit de E2 een wedstrijd bij ons spelen.
Tico zou afwisselend de ballen naar de backs of diepgaande voorhoede spelers spelen, hij kan namelijk een aardige pass geven.

Vele malen kwamen we knap naar voren.De tegenstander makkelijk uitspelend, het lukte alleen niet in de afronding. We gingen dan ook rusten met een 0-0 stand. Sterk tegen de verhouding in.
We begonnen slap aan de tweede helft, we werkten de bal slecht weg en constant kwam de bal dan ook weer in de voeten van de tegenstander. Hadden we net weer de bal veroverd, konden we door de slordige opbouw weer achter de bal aan. Binnen 5 minuten stonden we met 4-0 achter.

Gelukkig maakten we na een prima aanval weer snel 4-1, maar direct daarop kwam de tegenstander met een antwoord 5-1.

Hierna bleef het lang stil. De vermoeidheid sloeg toe en wij kregen weer meer grip op de wedstrijd. De 5-2 was dan ook verdiend. Maar weer maakte de tegenstander snel 6-2.

Tico werd het duidelijk zat en besloot om even naar voren te gaan. Hij maakte snel de 6-3. Maar helaas konden wij daarna geen potten meer breken en was het tegenstander die het laatste doelpunt maakte.

Het was een enigszins vertekende uitslag, maar uiteindelijk wel een terechte overwinning voor de kampioen, Woubrugge E2.
Nu op naar de selectietraining van aanstaande woensdag en dan zaterdag het toernooi bij JAU in Aalsmeer.
Maurice en Egon