Dankzij winst fraaie 3e plaats voor D1

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

10 mei 2014 12:45

Met Jesper uit de E1 als vervanger voor centrale verdediger Sem en Hessel van de D2 als vervanger voor keeper Pluk reisde de verder fitte selectie van SV Nieuwkoop D1 af naar ASW D1 in Waddinxveen voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen.

Onze D1 bezet de 4e plaats in de 2e klasse en de opdracht vandaag is 3 punten pakken om deze plek minimaal vast te houden. Bij winst van VEP D1 bij ARC D1 kan SV Nieuwkoop dan nog de 3e plek pakken.

De thuiswedstrijd tegen ASW ging met 2-1 verloren. ASW is een sterk team met een aantal zeer getalenteerde spelers.

Vanaf het eerste fluitsignaal liet Nieuwkoop zien waar het voor gekomen was. Voorin werd goed druk gezet. Dit leverde vaak al snel balwinst op het middenveld op. Er werd naar hartelust gecombineerd door de mannen. Passjes kwamen goed aan en het beloofde een mooie wedstrijd te gaan worden.

ASW leek fysiek de bovenliggende partij en kwam toch ook een aantal keer goed voetballend tot aan onze 16. Daar stonden Bram en Roy echter goed hun mannentje in het hart van de verdediging.

Met prachtig opgezette aanvallen kwam Nieuwkoop in de 1e helft door middel van Lorenzo, Roan en Dave driemaal tot scoren. Vijf minuten voor rust was het een ASW aanvaller die pardoes door de Nieuwkoopse defensie kon doorlopen en Hessel kansloos liet. Ruststand 1-3.

Even leek de wedstrijd te kantelen. De Waddinxveners hadden het initiatief na de treffer in de eerste helft teruggepakt. Ook de eerste acht minuten van de 2e helft was dat het wedstrijdbeeld.

Omdat onze Mike echter attent doorzette bij een doelschop van de ASW keeper en zelf daarna de bal vanuit een knappe hoek tussen de palen knalde voor de 4-1, ging bij ASW het licht uit. Er kwam iets meer ruimte op het middenveld en Nieuwkoop combineerde weer naar hartelust de bal rond. Tjeerd toverde de 5-1,6-1 en 7-1 nog op het scorebord.

Inmiddels meldde voetbal.nl dat VEP met 5-2 bij ARC had gewonnen. Een mooie derde plek dus voor onze mannen. In de eredivisie goed voor rechtstreekse plaatsing voor de Europa-league. In Nieuwkoop goed voor twee taarten gebakken door coach Willem. De mannen hebben er door inzet en respect voor je teammaten met elkaar en de leiding een zeer geslaagd seizoen van gemaakt.

Aankomende week nog een toernooi bij Be Fair en dan nog het Vijfhuizen toernooi thuis. Daar gaan we dit seizoen met zijn allen maar eens gepast afsluiten en dus uitgebreid vieren.