In normale doen voor eerste plek

JAU D2

Harrie Oosting Toernooi

19 april 2014

Een paastoernooi is altijd gezellig wanneer de zon schijnt. Zo ook vandaag voor de Nieuwkoopse D1 en de supporters.

De eerste wedstrijd mocht meteen tegen de thuisploeg. Een 2e klasser, weliswaar in West 1. Op papier gelijkwaardig maar met zichtbaar thuisvoordeel want de tegenstander ging er fel meteen tegenaan.

Pluk moest een aantal maal aan de bak. Helaas leverde dat halfweg een duim blessure op en Lorenzo moest de keepershandschoenen van pluk overnemen.

Nieuwkoop kreeg wat meer vat op de wedstrijd en het werd een leuke wedstrijd. JAU opende de score met een lob over Lorenzo en kort daarop was het uit een vrije trap 2-0.

Ook Nieuwkoop kreeg kansen. 1x omzeilde Robin de keeper en had de bal voor het intikken. Een tegenstander voorkwam dat middels een overtreding. Geen strafschop. 1x waren Robin en Tjeerd los van hun directe tegenstander. Zeker geen buitenspel, toch was het de vlag van de grensrechter die schade aan Aalsmeerse kant voorkwam.

Onnodig verlies in de eerste pot maar alles bezien wel verdiend. Algemeen waren er bij Nieuwkoop een paar spelers niet scherp genoeg.

Lees hier over wedstrijd twee

Lees hier over wedstrijd drie