Dijken bouwen

Clarendon JFC U14

Harrie Oosting Toernooi

19 april 2014

Lees hier voor wedstrijd een

Lees hier voor wedstrijd twee

De laatste wedstrijd was tegen een Britse tegenstander. Stuk voor stuk fiere, getalenteerde mannen met Engels luchtmachtkapsel. Als je niet beter wist konden deze spelers net gisteren op een Normandisch strand geland zijn om eerst Europa van de Duitsers te bevrijden om vervolgens de dag erop onze Nieuwkoopse D1 te bestrijden.

De Nieuwkopers deden waar Nederlanders dan weer goed in zijn: dijken bouwen. Een blok op het middenveld en voldoende mandekking vanuit de achterste linie. Wat de Britten ook probeerden er was geen doorkomen aan. Een soort Hansje Brinker-taktiek die lang werkte. Af en toe een prachtige uitbraak van Nieuwkoop, maar dan liep er een soort van vaccuumcleanert als laatste man. Berry van Aerle maar dan een Brit. Die man kon eigenlijk maar 2 dingen: heel hard lopen en elke bal snoeihard over de zijlijn knallen. Niks opbouw van achteruit. Weg die bal. De basis van kick and rush. Super effectief om een Nederlandse ploeg die alles voetballend wil oplossen uit het spel te halen.

Twee keer ontstond er een gaatje in de Hollandse dijk en trof Clarendon effectief doel. De coach van de tegenstander zorgde voor amusement met zijn coaching in authentiek welsh-accent. De Nieuwkoopse supporters konden niet achterblijven en de make-that-the-cat-wise-achtige uitdrukkingen langs de lijn zorgden voor veel vermaak. Vlak voor tijd schoot Robin nog onderkant lat maar helaas geen elektronisch oog in het doel. Eindstand 2-0. Een verliespartij en een ervaring rijker, dat wel.

Al met al een toernooi waar in normale doen Nieuwkoop de 1e plek had kunnen bezetten. Maar het was een mooie middag en we waren van de straat.

De eerstvolgende pot is pas op 10/05 tegen ASW D1 uit. Dan weten we of Willem de keuken in moet. Daarvoor moeten onze mannen met 3 punten uit Waddinxveen komen en dus 3e of 4e in de competitiepoule worden. Bij verlies gaat VEP ons voorbij en heeft Willem de weddenschap gewonnen. Ik ben benieuwd of de mannen dan iets voor Willem in petto hebben of dat verlies gewoon niet als optie wordt gezien? Ik denk het laatste.