Winst in Waddinxveen op Be Fair 1

Be Fair 1

Nieuwkoop 1

23 augustus 2014 15:00

De grootste krachtmeting voor Nieuwkoop in de huidige voorbereiding stond afgelopen zaterdag op het programma. Nieuwkoop speelde tegen Be Fair dat zich de laatste jaren knap omhoog heeft gevoetbald naar de top van de 2e klasse. Ook komend jaar zijn de ambities van deze club niet gering en ze willen weer voor de bovenste plekken gaan.

Ondanks een matige warming-up begon Nieuwkoop scherp aan de wedstrijd. Afspraken werden goed nagekomen en de organisatie van het elftal stond goed. Het was echter voor het eerst deze voorbereiding niet de bovenliggende partij. Be Fair beschikt namelijk over een ploeg die van achteruit verzorgd wil voetballen en via een creatief en beweeglijk middenveld de spitsen wil bereiken.

Echt gevaarlijk werd de ploeg echter nooit. Dat ze een goal scoorden was meer geluk dan wijsheid. Een voorzet van de nummer tien van Be Fair, Martijn Kok, was al ruim een halve meter over de achterlijn, maar mocht doorgaan. Uit de voorzet kopte Be Fair raak en kwamen de gastheren op een 1-0 voorsprong.

De oranjehemden konden daar aanvallend niet veel tegenover zetten. Flankspelers Vossenberg en Alla waren een keer of vier hun tegenstanders de baas, maar uit hun voorzetten werd Nieuwkoop niet gevaarlijk.

De 2e helft een compleet ander beeld. Het was nog steeds Be Fair dat het meest balbezit had, maar Nieuwkoop kon nu wel een aantal keer gevaarlijk doorkomen. Aan de basis van de eerste treffer stond de ingevallen Jack Vork. Met een lepe bal over de verdediging bracht hij Roland Kooijman in stelling die geen moment aarzelde en de voorzet van Vork direct binnenschoot.

Een kwartiertje later mocht Nieuwkoop toch ingooien nadat Ali Madani een overtreding beging. Ali werd uit de ingooi diep gestuurd en kon vrij opkomen aan de rechterkant van het veld. Zijn breedtepass op Vork kwam wat gelukkig aan, maar Jack aarzelde geen moment en schoot de voorzet met zijn chocoladebeen binnen: 1-2.

Het was aan keeper Chris van der Zwet te danken dat Nieuwkoop met een overwinning huiswaarts keerde. Twee keer was hij de spitsen van Be Fair de baas in 1 op 1 duels. Al met al een heerlijke en knappe overwinning van Nieuwkoop op een goede ploeg uitkomend in de 2e klasse.

Aanstaande dinsdag staat de uitwedstrijd voor de beker op het programma tegen Cabauw. We hopen jullie daar weer langs de lijn te zien. 20.00 uur de aftrap in Lopik!