Teleurstellend gelijkspel tegen Cabauw

Mannen, 1, Groep 2 15

26 augustus 2014 20:00

Goede, D.L. de

SV Nieuwkoop moest het afgelopen dinsdag voor de 2de bekerwedstrijd opnemen tegen zondag 4de klasser Cabauw. SV Nieuwkoop reisde af met een steeds completer wordende selectie. Joris Verweij was eindelijk terug bij de groep na vakantie. Afwezig ten opzichte van de opgeroepen krachten was alleen Roland Kooijman vanwege ziekte.

Over de wedstrijd kunnen we verder kort zijn. SV Nieuwkoop moest 90 minuten lang het spel maken tegen een fanatiek en scherp opererend Cabauw. Echter dat SV Nieuwkoop niet met de overwinning naar huis ging had het volledig aan zichzelf te wijten. De ploeg van Koos van Zoest hanteerde een te laag baltempo, was te slordig in de passing en had de veldbezetting onvoldoende op orde. Kijkende naar deze ingrediënten kun je concluderen dat SV Nieuwkoop het vooral zichzelf lastig maakte. Ondanks deze feiten wist Nieuwkoop zichzelf nog zo'n acht 100% kansen te creëren, echter deze waren afgelopen dinsdag niet besteed aan de spitsen Twan Bakker en Rutger Vossenberg en ook niet aan de regelmatig mee opkomende middenvelder Jack Vork. De goals in de eerste helft werden gemaakt door Jack Vork (draaide een corner er in 1 keer in) en Twan Bakker (na goed voorbereidend werk van Rutger Vossenberg en Ali Madani).

Cabauw daarentegen ging wel uiterst effectief om met de kansen die het kreeg. 3 echte kansen werden omgezet in 2 doelpunten.

Nieuwkoop weet wat het aanstaande zaterdag thuis tegen Linschoten moet doen. De opdracht is simpel. Nieuwkoop zal een overwinning moeten boeken wil het zeker zijn van winst in de poule en de volgende ronde in de beker.

Gaat SV Nieuwkoop aanstaande zaterdag de ingezette stijgende lijn van de voorbereiding doorzetten? Wij hopen dat u daar weer live getuige van wilt zijn langs de lijn. Aanvang 15.00 uur op Sportpark de Dulen.