Nieuwkoop 1 maakt geen fout

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

6 september 2014 14:30

Hulters, G.P.H.

Nieuwkoop heeft in Zegveld tegen Siveo ’60 geen fout gemaakt. Het keurkorps van coach Koos van Zoest trok met 1-3 aan het langste eind.

Ondanks dat er een fiks aantal spelers zijn vertrokken bij SV Nieuwkoop heeft de ploeg nog ruim voldoende kwaliteit in huis om een rol van betekenis in de 4e klasse te spelen.

Het Zegveldse Siveo ’60 was een mooie graadmeter om eens te kijken hoe ver de ploeg staat. Immers, Siveo is een ploeg die bijna altijd meevecht om de prijzen. Coach Koos van Zoest: “Ik vond ons in het begin redelijk tot goed voetballen. We probeerden met combinatievoetbal de bal in de ploeg te houden en kansen te creëren.”

Die kwamen er ook en een fraaie individuele actie van Rutger Vossenberg leidde de openingstreffer in. De spits kon alleen onreglementair worden afgestopt. De terecht toegekende penalty werd door Ronald Kooijman onberispelijk binnengeschoten: 0-1.

Het bleef, ondanks wat kleine kansjes over en weer, de ruststand.

De tweede helft leek het duel snel beslist. Ilias Alla speelde zich schitterend vrij en haalde met links verwoestend uit: 0-2.

“Dat had de bevrijdende treffer moeten zijn, maar ik vond mijn ploeg daarna wat onrustig worden”, aldus de coach. Siveo kwam zowaar terug in de wedstrijd en na de aansluitingstreffer gloorde er weer hoop in de Zegveldse harten: 1-2.

Van Zoest: “Compliment aan de ploeg dat zij daarna redelijk snel de draad weer oppakten.” Een kwartier voor tijd speelde Rutger Vossenberg zich aan de zijkant schitterend vrij, trok naar binnen en zijn uithaal was er een om in te lijsten: 1-3.

Daarmee was het gevecht beslist en zijn de eerste dure punten binnen. “Onze A1 en het tweede wonnen eveneens. Dat is toch een lekkere opsteker voor de vereniging!”, zegt Van Zoest

Volgende week wacht thuis het niet al te sterke DOSR. Dat mag, als er van onderschatting geen sprake is, geen probleem worden voor SV Nieuwkoop.