Nieuwkoop 3 geeft opnieuw voorsprong weg in beker

Nieuwkoop 3

Mannen, 3, Groep 7 19

14 september 2014 11:00

Op zondag 14 september mocht Nieuwkoop (zondag) 3 uit aantreden tegen MMO uit Hoogmade. Nadat de eerste wedstrijd tegen Alphen was geëindigd in een 2-2 gelijkspel, na een 2-0 voorsprong, was het voor het moreel goed om deze wedstrijd te winnen. Dit moest wel gebeuren zonder Foppe, Niels, Mitchel, Michel, Thomas en Dylan. Gelukkig waren Jelle, Sheryar en Niek bereid om ons elftal te komen versterken.

Vanaf de aftrap kwam MMO gelijk in de buurt van de goal van Nieuwkoop en wist binnen één minuut zelfs de paal te raken. In de aanval daarop volgens wist Marijn al 0-1 te maken, zodat er veel gebeurde in de eerste twee minuten van deze wedstrijd.

De wedstrijd ging op en neer in de eerste helft. De grootste kansen waren voor MMO, maar Nieuwkoop had ook zeker twee keer kunnen scoren in het eerste bedrijf.

In de tweede helft viel Marco in voor Andy. Nieuwkoop ging op zoek naar meer goals en Joey wist een aanval op snelheid af te ronden. Er ontstonden in deze fase van de wedstrijd grote kansen op meer goals voor Sam, Gijs en Joey, maar geen van hen wist van dichtbij de derde goal te scoren.

Zoals het vaak gaat in voetbal, valt de goal aan de andere kant. Niet één, maar twee. MMO wist in een kort tijdsbestek terug te komen tot 2-2. Vijf minuten voor tijd kreeg Nieuwkoop dan toch nog een penalty. Marijn wist deze te verzilveren en de 2-3 te scoren.

In plaats van de wedstrijd rustig uit spelen, kreeg MMO alle ruimte om nog even aan te zetten op wilskracht. Dit bood resultaat, want Nieuwkoop gaf opnieuw zijn voorsprong weg en daarmee werd de eindstand bepaald op 3-3.

Uit deze wedstrijd kan worden geconcludeerd dat wij echt teveel kansen laten liggen om tegenstanders over de knie te leggen. In plaats van kort te dekken en de bal rond te laten gaan, worden ballen knullig verspeeld. Gelukkig betrof het een oefenwedstrijd, maar dit mag normaal gesproken niet gebeuren in de competitie. Volgende week wacht Alphense Boys voor de derde wedstrijd in het bekertoernooi.

Jochem