Nieuwkoop 1 wint ook tweede competitie duel

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

13 september 2014 15:00

Klomp, T.

Nieuwkoop wint ook zijn tweede competitieduel. In een weinig spectaculaire wedstrijd is er winst op DOSR.

Afgelopen zaterdag speelt SV Nieuwkoop voor het eerst in de historie thuis een competitiewedstrijd op zaterdagmiddag. Vanaf het begin is duidelijk dat DOSR niet naar De Dulen is gekomen om voor de winst te spelen. Het wedstrijdbeeld is vrij eenduidig. Nieuwkoop heeft het initiatief en DOSR zakt ver terug en hoopt via een diepe bal gevaar te stichten.

De oranjehemden hebben moeite om de defensie van DOSR kapot te spelen. Het bal tempo ligt te laag, zodat DOSR de gaten in de eerste helft dicht kan lopen. Het lukt Nieuwkoop een paar keer om via Ilias Alla en Fabian Daal door de laatste linie van DOSR te komen. Maar het leidt niet tot grote mogelijkheden.

In de tweede helft probeert Nieuwkoop het bal tempo op te voeren. Na een kwartier heeft dit het gewenste resultaat. Fabian Daal speelt de bal goed vrij op het middenveld en opent naar Hafid, die Roland Kooijman diep aanspeelt. Kooijman legt de bal panklaar voor de inlopende Ilias Alla, die de bal koel in de lange hoek schuift, 1-0.

Na de openingstreffer speelt Nieuwkoop onzorgvuldiger. DOSR breekt een paar keer gevaarlijk uit, maar schept geen grote kansen. Aan de andere kant zijn er wel mogelijkheden om de score op te voeren. Maar Ilias Alla en de ingevallen Rutger Vossenberg zijn ongelukkig in de afronding.

Vlak voor tijd valt alsnog de 2-0. Een indraaiende corner van Thijs van der Zon schat de keeper van DOSR verkeerd in. Hij werkt de bal in eigen doel. Daarmee zijn de drie punten voor Nieuwkoop definitief op zak.

Volgende week speelt Nieuwkoop uit tegen Legmeervogels.