Nieuwkoop heeft geen kind aan Legmeervogels

Legmeervogels 1

Nieuwkoop 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

20 september 2014 15:00

Kok, J.P.G.H.

Afgelopen zaterdag speelde het vlaggenschip in Uithoorn tegen Legmeervogels. Deze ploeg had de vorige wedstrijd met 9-0 verloren van Aarlanderveen. Ook Nieuwkoop had weinig moeite met Legmeervogels. De teller bleef uit eindelijk steken op 10 (!) doelpunten.

Vanaf het begin van de wedstrijd is duidelijk dat Nieuwkoop een paar maten te groot is voor deze tegenstander. Toch moet de ploeg van Koos van Zoest wachten tot de 12e minuut voordat het eerste doelpunt valt. Fabian Daal krult de lage voorzet van Ilias Alla fraai in de lange hoek. Vanaf dat moment gaat het erg hard. De rust wordt uiteindelijk bereikt bij een 0-7 stand. De doelpuntenmakers zijn Roland Kooijman (3), Rutger Vossenberg (2) en Job Stolk.

De tweede helft gaat Nieuwkoop iets anders spelen. Er wordt een middenvelder afgehaald en er wordt een spits bijgezet. In deze nieuwe formatie blijft Nieuwkoop veel sterker dan de tegenstander, maar er wordt minder vaak gescoord. Pas in de 70e minuut is het weer raak. Roland Kooijman schiet een afvallende bal overtuigend in het dak van het doel.

Het slotakkoord in de wedstrijd is voor Ali Madani. Eerst schuift hij 0-9 goed langs de keeper van Legmeervogels. Vervolgens pikt hij de bal voor de voeten van teamgenoot Hafid weg en schiet de bal langs de keeper. Hiermee bepaalt hij de eindstand op 0-10.

Een goede overwinning voor het doelsaldo van Nieuwkoop. De oranjehemden staan nu, samen met NiTA en Woubrugge aan kop van de 4e klasse. Volgende week komt Alphia op bezoek. De wedstrijd begint om 15:00 uur.