Nieuwe trainer Mohammed wijst D3 de weg

D-pupillen, D3, Groep 5 05

20 september 2014 10:15

Verduyn, J.

Vorige week werd er verloren maar volgens de voorzitter was er genoeg perspectief om deze week te kunnen winnen.

Vervolgens  werd er deze week een trainer/coach vastgelegd voor de D3. Mohammed is zijn naam.

Onder zijn leiding werd er deze week twee keer hard getraind en de opstelling werd omgezet van 4-3-3 naar 4-4-2. Was dit genoeg om ESTO D3 zonder punten naar Bodegraven te sturen?

Het was mistig deze morgen maar wel al lekker warm. Veel publiek was er op deze wedstrijd afgekomen. Melle was op vakantie en Kay was ziek. Zodoende waren we met twaalf spelers vandaag.

De prinsessen, zoals Mohammed ze noemde, werden benoemd tot waterdragers van het team.

Vakkundig sjouwden ze met de waterzak terwijl het team warm liep voor de wedstrijd. De opstelling werd nog even doorgenomen en toen begon de wedstrijd.

Al heel snel was het 1-0 voor Nieuwkoop. Deze goal ontstond door mooi samenspel voorin en de bal ook willen gunnen aan een ploeggenoot. Daarna was het allemaal Nieuwkoop wat de klok sloeg. Er werd goed druk gezet op de bal en ook mooi samen gespeeld. Dit leverde de 2-0 en de 3-0 op voor Nieuwkoop. Daarna was het rust.

In de tweede helft begon het wat stroef en onrustig van onze zijde. Het koste wat tijd om dit weer controle te krijgen maar het lukte. Dit leverde een 4-0 en een 5-0 op.

Tussendoor had ESTO ook wat kansen gehad maar Jens redde een aantal keer en ook de paal hielp daar een keer bij.

De doelpunten makers van vandaag waren: Pepijn, Erik, Robin, Rayen en Jaap.