Oorverdovend gejuich bij F1

F-pupillen, F1, Groep 2 03

27 september 2014 10:15

Post, Jordy v/d

Prachtig weer om te voetballen. Fans, ouders, opa's, oma's en vrienden van de club zoeken een plekje langs de lijn. Thuis tegen de nummer twee in onze bekerpoule DSO F2 uit Zoetermeer.

Sterke tegenstander van een grote club. Wij hebben er weer zin in en het belooft een mooie pot te worden.

We starten goed en laten de bal rond gaan. DSO probeert te storen en de bal af te pakken.

Veel energie en het spel gaat heen en weer. Jaimy, Luca en Tristan bouwen de aanval op vanuit de achterhoede. Ze weten Senne te vinden en hij speelt Abdul aan die na een mooie actie een pass geeft op Youssef. Die komt voor de goal en schiet de bal over de keeper heen 1-0. Goed gedaan mannen, ga zo door.

DSO heeft een paar snelle spelers die via de flanken proberen aan te vallen. En de spitsen gaan mee en staan klaar om een tegengoal te maken. Gelukkig vallen we samen aan en verdedigen we samen. De aanval word gestopt en nu wij weer.

Jaimy en Melvin spelen de spitsen uit en vinden Luca in het midden. Luca ziet Tristan, Abdul en Senne gaan en geeft een scherpe pass mee. Tristan neemt de bal aan en haalt uit. Met een harde knal raakt hij de paal. De keeper van DSO trapt ver uit. Weer gaat die snelle als een speer op Sven af. Hij trapt en Sven tikt de bal uit het doel. Uit de corner weet DSO te scoren 1-1.

Tweede helft blijft het spannend. We hebben meer balbezit en zetten veel druk op de tegenstander. Nog een paar kansen voor ons maar de keeper maakt een paar goede reddingen. Jaimy gaat mee en scoort ook bijna. Dan worden we opeens verrast door een snoeiharde afstandsschot van DSO. Sven kan er niet meer bij en het staat 1-2.

Kom op mannen nu wij weer! Abdul maakt een spurt naar voren, drie man voorbij en knal. Helaas weer tegen de paal. Luca probeer uit de rebound te scoren, gaat net naast. Wat een spanning. Keeper trapt uit en Youssef onderschept en geeft mee aan Senne. Senne passeert netjes de verdedigers van DSO komt voor de keeper en schiet hem genadeloos hard in 2-2.

Het gejuich en geklap is zo hard dat men het op de zaterdagmarkt op dorp heeft gehoord. Men dacht dat we hadden gewonnen. We waren overall beter maar konden het niet verzilveren eindstand 2-2.

Heel goed gedaan F1! DSO was onder de indruk van ons spel en energie. We stijgen hiermee naar de top 3 in de bekerpoule.

Tot maandag.