Veel supporters bij de D3

Nieuwkoop JO13-3JM

D-pupillen, D3, Groep 5 05

27 september 2014 10:30

SV Nieuwkoop D3 speelde een uitwedstrijd bij NSV D1. Er was ruim een elftal aan supporters afgereisd naar Noorden. Iedereen was benieuwd of het succes van vorige week kon worden voortgezet.

Opa Kas was zelfs op de fiets naar Noorden gekomen. Hij had een lege tas mee genomen, want dan kon hij de drie punten mee terug nemen. Ook waren er assistent grensrechters in opleiding te bewonderen bij de D3.

Alle 14 spelers van de D3 waren aanwezig. Het werd voor trainer/coach Mohammed een lastige klus om iedereen op de juiste plek te krijgen. Iedereen stond op het veld dus de  wedstrijd kon beginnen.

De eerste kansen waren voor NSV. Dit kwam doordat ze feller op de bal zaten en het spel beter verdeelden. Zij waren dus ook de eerste die scoorden. 1-0.

Langzaam kreeg Nieuwkoop wat grip op de wedstrijd en NSV werd vast gezet op eigen helft. Uiteindelijk viel na vele kleine kansen de bal een keer goed en zo stond het 1-1. Net voor rust maakt NSV uit een corner 2-1.

De vele supporters gingen op zoek naar een kop koffie en de spelers kregen limonade. Het verliep op bij fronten lastig. De limonade was te kort en op de koffie moest lang gewacht worden.

De tweede helft was van Nieuwkoop zijde niet best. Er waren wel wat kansen en de keeper van NSV redde twee keer bekwaam. Uiteindelijk werd er met 5-1 verloren.

De tas met de punten bleef dus leeg en een ieder vond het jammer maar het was terecht.  Volgende week nieuwe ronden, nieuwe kansen!