Duur en zuur puntverlies tegen Alphia

Nieuwkoop 1

Alphia 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

27 september 2014 15:00

Wessel, R.L.W.

De oranjehemden van trainer Koos van Zoest kwamen dit weekend uit tegen Alphia. Waar voorafgaand aan de wedstrijd nadrukkelijk op gehamerd was kwam uit.

SV Nieuwkoop moest na de 0-10 overwinning bij Legmeervogels niet gaan denken dat alle wedstrijden met speels gemak 'zomaar' gewonnen zouden worden. Een SV Nieuwkoop dat niet geconcentreerd genoeg speelt en genoeg arbeid in de wedstrijd legt kan het zichzelf tegen veel ploegen moeilijk maken. Zo geschiedde vandaag.

Er werd slap gestart aan de eerste helft zonder dat dit tot echte problemen leidde. Alphia had op 0-1 voorsprong kunnen komen na een kopbal op de paal, echter voorafgaand aan die kans had SV Nieuwkoop via kansen van Illias Alla en Job Stolk al op voorsprong kunnen komen.

Na dat moment wist SV Nieuwkoop zich nog enkele goede kansen te scheppen. Thijs van Zon stuurde Rutger Vossenberg mooi de diepte in, alleen zijn schot met links werd door de keeper gepareerd. Ook Roland Kooijman kreeg een goede scoringskans, maar ook zijn schot ging recht op de keeper af.

Dit waren de wapenfeiten in een slechte en slappe eerste helft wel. Een helft waarin we weinig goed voetbal hebben laten zien, omdat SV Nieuwkoop gezamenlijk te weinig energie in de wedstrijd gooide. Te weinig beweging zonder bal, te lage handelingssnelheid en teveel ballen die onzuiver ingepast werden of van de voet sprongen.

De tweede helft startte Nieuwkoop feller. De mannen hadden de boodschap in de rust begrepen. Echter tot echt uitgespeelde kansen heeft dit niet geleid. Ook Alphia werd in deze wedstrijd nauwelijks gevaarlijk, omdat het SV Nieuwkoop was wat voor 70% de bal had. Alleen daar komen we er niet mee.

Door slordigheden achterin gaf SV Nieuwkoop in de 65ste minuut een corner weg. Uitgerekend één van de weinige weg gegeven corners werd knap ingekopt door Alphia. 0-1 en de welbekende voetbalwet trad in. Als je ze zelf niet maakt…

SV Nieuwkoop moest in de achtervolging. Gelukkig leidde dit vlak voor tijd in de 85ste minuut nog tot de 1-1 van Fabian Daal. Een punt, maar dat zijn er twee te weinig en dat had SV Nieuwkoop helaas volledig aan zichzelf te wijten. De BBQ na afloop begon dus wat stroef, maar eindigde gelukkig gezellig.

Vanaf heden weet SV Nieuwkoop waar het staat en wat het moet brengen om wedstrijden te winnen. Dit zal ongetwijfeld een wijze les voor het elftal zijn en volgende week zaterdag mogen ze het laten zien uit bij Hertha in Vinkeveen.

We hopen u weer te mogen begroeten.

Lees hier het verslag van VV Alphoia >>

Luister hier naar het commentaar van Koos van Zoest na afloop in Sport Lokaal: