Dramatische seizoensstart Nieuwkoop 3

Mannen zondag, 3, 7e klasse 03

28 september 2014 13:00

Hendriks, R.

Geen betere wedstrijd om de competitie te beginnen dan een streekderby tegen Nicolaas Boys. Met een nagenoeg compleet elftal ging Nieuwkoop 3 de strijd aan.

Het duurde even voordat Nieuwkoop wakker was. Nic Boys had al een aantal kansen om zeep geholpen toen Gijs de score opende, 1-0.

Hierna werd Nieuwkoop duidelijk de betere ploeg. Er werd goed gevoetbald, iedereen hield zijn positie en de kansen werden afgemaakt. Zo werd de score opgevoerd naar 5-0, door goals van Marijn, Gijs(2) en een schitterende goal van Thomas. Hij zag de keeper te ver voor zijn goal staan en besloot van ruim dertig meter de bal op doel te schieten en die plofte over de keeper in de goal.

Nieuwkoop werd wat gemakzuchtig en liet zich te ver terug zakken. Uiteindelijk werd er gerust met een 6-2 voorsprong, nadat ook Joey zijn goal had meegepakt.

In de rust was het optimisme groot en zou de wedstrijd wel eventjes gemakkelijk uit worden gevoetbald. De wedstrijd nam een compleet andere wending.

Nic Boys zette een tandje bij en maakte vlak na rust op gelukkige wijze de 6-3 na een fout achterin. Dat was overigens niet de enige defensieve fout van de middag. Nic Boys kwam namelijk terug tot 6-5 na onder meer een eigen goal van Andy.

Coach Hoppenbrouwer probeerde de wedstrijd weer onder controle te krijgen door wat tactische wijzigingen door te voeren maar dit mocht niet baten. Nic Boys kreeg namelijk een wel héél makkelijk gegeven strafschop mee nadat Gijs de spits omver zou hebben getrokken. Gerard zat er goed bij maar kon de penalty niet keren, 6-6.

Vreemd genoeg begon Nieuwkoop hierna weer te voetballen en kreeg het kansen op alsnog de overwinning, maar het mocht niet baten.

Na een zeer goede eerste helft en een zwaar dramatische tweede helft moet het team zich eens goed achter de oren krabben. Met defensief geklungel en aanvallend falen win je geen wedstrijden. Volgende week een nieuwe kans bij Bernardus.