Nieuwkoop wint uiteindelijk makkelijk

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

4 oktober 2014 15:00

Rietkerk, C. (mw)

Na het teleurstellende gelijke spel vorige week tegen Alphia nam Nieuwkoop het afgelopen zaterdag op tegen Hertha uit Vinkeveen. Afgelopen week gebruikte de oranjehemden om de zaken op scherp te zetten. Het elftal van Koos van Zoest startte dan ook scherp aan de wedstrijd. Hertha werd vroeg vastgezet en via geduldig positiespel kwam Nieuwkoop goed aan voetballen toe. Al na 6 minuten scoorde Thijs van Zon de openingstreffer via een vlot lopende aanval. Dit leek het startsein voor een grote score, mede omdat Nieuwkoop heer en meester was.

Echter als komende week de puntjes op de i gezet worden in relatie tot de laatste pass kan Nieuwkoop aan meer doelpunten gaan denken. Vaak is de laatste bal niet secuur genoeg en speelt Nieuwkoop het veldoverwicht niet goed genoeg uit om tot echt grote kansen te komen, terwijl dit wel gemakkelijk kan. Daarnaast had Nieuwkoop pech dat een goede actie van Roland Kooijman niet leidde tot een penalty. Hij werd namelijk aangetikt en een penalty had terecht geweest. Tevens werd een vlot lopende aanval via Roland Kooijman en Jack Vork door de keeper ternauwernood gehouden. Nieuwkoop bereikte de rust met een 0-1 voorsprong.

Direct na rust ging Nieuwkoop door waar het voor rust gebleven was. De ploeg had meer balbezit en creëerde enkele kleine kansen die grote kansen hadden moeten worden als het beter uitgespeeld werd. Het spel werd echter iets slordiger en de ruimtes op het veld groter. Hertha kwam er een aantal keer via de counter gevaarlijker uit. Onoplettendheid en slecht wegwerken door de Nieuwkoop defensie leidde dan ook tot de 1-1 na een minuut of 60. Een domper voor Nieuwkoop omdat het nog niets weggegeven had.

De ploeg zette het dan ook niet bij de pakken neer. Goede acties van Roland Kooijman en Illias Alla verdienden meer, echter zij schoten zelf in plaats van oog voor medespelers voor de goal te hebben. Daarnaast had Nieuwkoop als het iets zorgvuldiger had geweest ook na een prima aanval Ben Spanjaard vrij voor de goalie kunnen zetten, echter de pass werd achter hem gespeeld waardoor de vaart uit de aanval was.

Na de wissels van Jack Vork en Ben Spanjaard voor Fabyan Daal en Hafid Ibrahimi wist Nieuwkoop het klasseverschil wel in doelpunten uit te drukken. Een schot van afstand door Fabyan Daal werd slecht ingeschat door de keeper en belandde gelukkig achter de Hertha goalie. Daarna leidde goed doorzetten van Hafid tot het feit dat hij 1 op 1 op de keeper van Hertha af kon. Deze omspeelde hij goed en schoot binnen in het lege doel. Tot slot wist Roland Kooijman een corner van Fabyan knap in de draai binnen te schieten Hiermee kwam Nieuwkoop tot een prima 1-4 overwinning.

Iets meer zorgvuldigheid en Nieuwkoop gaat zijn goals nog makkelijker maken, maar vergeleken met vorige week was het spel beter en verzorgder. Op naar komende zaterdag waar de eerste derby van het seizoen op het programma staat. Sportief komt zaterdag op bezoek in Nieuwkoop. Start van de wedstrijd is om 15.00 uur en we hopen u te mogen zien langs de lijn en hopelijk ook na de wedstrijd. Dan speelt Ouwe Bekenden in de kantine van SV Nieuwkoop en hopen we dat vele mensen een natje en een droogje komen halen.