D3 levert superstrijd en wint van VEP

Nieuwkoop JO13-3JM

D-pupillen, D3, Groep 5 05

11 oktober 2014 14:30

Veel regen, een zoekgeraakte auto met spelers, spanning, sensatie en veel goals. En tot slot een ambulance…

Kortom, de moeite waard om dit verslag te lezen. Vandaag stond de uitwedstrijd tegen VEP D3 op het programma. Het begon pas om 14.30 uur. Iedereen kon dus lekker uitslapen. Onderweg naar Woerden viel de regen gestaag naar beneden.

De trainer maakte zich zorgen. Straks komen we daar en dan is het afgelast? Nee hoor, de wedstrijd ging gewoon door en het regenen ook. Maar ja, als je wil voetballen heb je elf spelers nodig. Deze waren er, maar toch waren we niet compleet.

Een auto had de verkeerde afslag genomen in Woerden en kon de weg niet meer vinden. De TomTom bood ook geen uitkomst, maar een telefoontje uiteindelijk wel. De rest was maar vast begonnen, maar ook dit gaf een probleem. Eén speler had geen oranje shirt. Er werd een oranje hesje aangeboden door VEP. Onze dank daarvoor.

De 0-1 lag al spoedig in het net, dus ook dat was lekker. De vele supporters stonden te juichen en de verloren auto met wisselspelers kwam ook net aan. Maar VEP maakte 1-1. Jammer, allemaal niet fel genoeg op de bal gezeten.

Al snel maakte Nieuwkoop 1-2. We waren duidelijk de betere partij, maar daar had VEP geen boodschap aan: 2-2.

Vervolgens maakte VEP 3-2 en op slag van rust ook nog 4-2. Hoe kon dit gebeuren?

In de rust zette de trainer de boel op scherp. De tactiek werd omgezet en zo moest het goed komen. Voor de wedstrijd werd er nog even gewacht op de wisselspelers, in de rust was het wachten op de grensrechter. De koffie was ook zo heet?

Nieuwkoop kwam goed uit de startblokken en maakte de aansluitingstreffer: 3-4. Daarna kwam VEP er niet meer aan te pas, en de 4-4 kwam op het scorebord.

Nu doorzetten met zijn allen, maar let op de gevaarlijke en snelle spits van VEP. Gelukkig maakte we 4-5 en het spel werd wat gemener en steviger. Dit resulteerde in een uitvallende speler van VEP. Nieuwkoop maakte ook nog 4-6 en dit was de eindstand.

Geweldig gedaan mannen! Super gestreden met zijn allen. Hier kunnen we verder mee. Doelpuntenmakers: Pepijn3x, Melle, Rayen en Omar

Er was alleen een domper. De speler van VEP werd met de brancard van het veld gedragen en uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Zijn knie deed dusdanig zeer en lopen ging echt niet.

Beterschap en sterkte namens SV Nieuwkoop D3.

Henry