Nieuwkoop 3 (zat) wint en pakt koppositie

Mannen zaterdag, 3, 7e klasse 05

11 oktober 2014 15:00

Koenders, D.

Nieuwkoop 3, een team van boys van 18 tot en met 21 jaar,  is een team waar menig selectie trots op zou zijn.

Vandaag spelen die gasten om 15.00 tegelijkertijd met Nieuwkoop 1. Maar er stonden toch heel veel liefhebbers langs het 3e veld.

Sportlust is de tegenstander van vandaag. Een team van oud (selectie) spelers.

Er was maar om één manier om ze te verschakelen. Tempo hoog, direct spelen en fysiek niet op zoeken. Dat was het motto .

René van Zaal (ook trainer bij Nicolaas Boys selectie) was bereid om het team op maandag te trainen en op zaterdag te coachen. Vervolgens heeft Evert Lautenbach ook de honneurs op de donderdag training opgepakt. Hij is toegevoegd aan de staf op zaterdag.

Vorige week was een moeilijke wedstrijd tegen Gouda. Maar toch 3-0 winst. Vandaag werd Sportlust met lege handen naar huis gestuurd.

René kwam in de rust de boel op scherp zetten: "Gasten, niet van die zeikballen, tempo omhoog en in de omschakeling ook verdedigend je vent vast zetten. Direct drukzetten!", zei hij.

Na ruststand van 1-1 werd zijn advies direct opgevolgd. Dus een prima 6-2 overwinning was het resultaat.

Meteen na de wedstrijd werd er op voetbal.nl de uitslagen bekeken. We staan op nr 1!

Zaterdag spelen we om 13.00 thuis voor de beker (ook daarin ging het prima 3-7)

Maandag weer keihard trainen en vervolgens met het gehele team IJsland-Nederland analyseren. Jongens, dat we dit als eerstejaars senioren dit kunnen presteren: TOP! Maar we zijn er nog lang niet. Maar de succesformule laat ik graag over aan René en Evert.

Tot zaterdag voor de beker.

Groet van een vaste supporter.