Knappe remise van D3 tegen koploper

D-pupillen, D3, Groep 5 05

18 oktober 2014 11:30

Jagt, H. v/d

Vandaag de laatste bekerwedstrijd voor de D3. En wat voor een! Tegen de koploper Woerden D3. Alle wedstrijden hadden ze tot nu toe gewonnen.

Dat onze D3 het op voorhand moeilijk ging krijgen daar was iedereen het wel over eens maar was dat ook zo? De zon stond hoog aan de hemel op deze zaterdag. Het was 11.30 uur toen de wedstrijd begon.

Mijn vader wil wel vlaggen had Robin alvast uitgemaakt hij komt er zo aan. Richard hoefde dus niet naar huis om andere schoenen te halen, maar kon zo plaats nemen achter het hek. Net zoals de vele opa’s en oma’s. Verder waren er vele ouders en andere supporters op dit duel afgekomen. Ook de vader hoefde niet te vlaggen, vandaag had de D3 een eigen clubgrensrechter. Strak in het pak zag hij er geweldig uit.

Pepijn en Thijs waren afwezig dus de overige twaalf spelers konden er tegenaan vandaag. De wedstrijd begon en het spel golfde heen en weer. Kansen voor beide doelen. Ook werden er vele corners genomen maar gescoord werd er nog niet.

Totdat er een ongelukkig moment kwam in de wedstrijd. Een speler van Nieuwkoop raakte de bal verkeerd waardoor hij een speler van Woerden de vrije doortocht gaf: 0-1.

Dit was ook de ruststand. In de rust werden de prinsessen van Mohammed gemist. De spelers zaten te wachten op limonade maar de prinsessen waren er niet.

De trainer moest het helaas zelf even halen. De toeschouwers zaten met zijn allen in de zon te genieten van de koffie. In de tweede helft komt het goed zei iedereen.

De tweede helft begon en Nieuwkoop nam het heft in handen. Helaas wilde de bal er niet in. Kansen genoeg, maar toen was daar een uitbraak van Woerden. De bal viel over de verdedigers en de spits wist hier wel raad mee: 0-2.

Nieuwkoop liet het er niet bij zitten en stroopte de mouwen op. De supporters deden er nog een schepje bovenop en Nieuwkoop kreeg de overhand. Uit een corner werd van dichtbij de 1-2 gemaakt. Woerden was het kwijt en Nieuwkoop zette door.

Kans op kans en ja hoor daar was de 2-2! Het werden nog een spannende laatste minuten. Gelukkig redde onze keeper ons in de laatste minuut. Het bleef zodoende 2-2.

Onder groot applaus verliet de D3 van Nieuwkoop het veld. Klasse gespeeld mannen vandaag!