Gezocht: Scheidsrechters

23 juli 2017 14:00

Ben jij iemand die zich graag aan de regels houdt? Iemand die van voetbal houdt? Iemand die graag bezig is op de zaterdag? Dan zijn we op zoek naar jou!

Een jeugdwedstrijd in goede banen leiden is heus niet zo moeilijk. Het geeft je veel voldoening als al die meisjes en jongetjes onder jouw leiding een leuke wedstrijdje voetballen.

Dat hoeft niet per se iedere week, maar kan ook in overleg met jou worden ingepland.

Op dit moment hebben wij nog steeds een flink te kort aan scheidsrechters, dit komt onder meer door scheidsrechters die zijn gestopt of voor de KNVB zijn gaan fluiten.

Dit leidt ertoe dat wanneer er niet voldoende scheidsrechters zijn, de teams dat zelf moeten verzorgen. Dit is helaas al een paar keer gebeurd, en willen wij graag voorkomen.

"Ik maak zoveel als mogelijk de indeling ruim vooraf." zegt scheidsrechtercoördinator Ronald de Jong. "Meestal uiterlijk een week voorafgaand. Op de site kunnen teamleiders zien of een scheidsrechter beschikbaar is. Als er “zelf fluiten” staat zullen ze dus zelf een scheidsrechter moeten regelen. Indien de contactgegevens van de teamleider bij mij bekend zijn, dan zal ik hen ook via mail informeren. Ik streef er naar de last over de teams te spreiden zodat ze niet bij iedere thuiswedstrijd de pineut zijn. Tenzij ze één of meerdere vaste scheidsrechters weten te regelen die de thuiswedstrijden willen fluiten. Dan wil ik dat graag weten, want dan kan ik een ander team weer helpen door daar een scheidsrechter toe te wijzen."

Uiteraard worden de nieuwe scheidsrechters goed begeleidt. Er wordt een cursus gegeven door Ronald en door KNVB scheidsrechter Rick Sinnige. Ook zullen zij je in de eerste wedstrijden die je fluit begeleiden.

Dus zie je het zitten om een wedstrijdje te fluiten bij de pupillen, junioren of misschien wel de senioren?

Geef je dan snel op via [email protected]!