1e bekerronde in vizier

30 augustus 2017 21:45

Zaterdag 2 september worden de eerste serieuze wedstrijden gespeeld door onze selectieteams. De drie bekerwedstrijden die door Nieuwkoop 1, 2 en JO19-1 in september worden gespeeld zijn een prachtige voorbereiding op een uitdagende competitie.

Ons eerste elftal gaat op bezoek bij SCH'44 uit Harmelen. SCH'44 is een vereniging die prestatief op zondag speelt in West 1. De club heeft de laatste jaren behoorlijk aan de weg getimmerd. In 2013 kwam men nog uit in de derde klasse, waarna de geel-zwarten twee jaar achter elkaar eerste werden in de derde klasse. De afgelopen twee jaar bleek het een goede middenmoter in de tweede klasse en dus een mooie graadmeter voor Nieuwkoop 1!

Het tweede gaat op bezoek bij F.C. Oudewater, de fusieclub van OSV en UNIO. Nieuwkoop speelt tegen F.C. Oudewater 3, dat uitkomt in de derde klasse. Ons tweede elftal is dit jaar een behoorlijk jong team. Daarom is het voor trainer René de Jong mooi dat er een wat langere aanloop naar de competitie is. Er is talent voldoende, en het is een mooie uitdaging om dit te vertalen naar het veld. Afgelopen zaterdag werd in een oefenduel Rijnstreek 1 overtuigend verslagen. Er is dus best wat mogelijk dit seizoen!

De JO19-1 speelt een thuiswedstrijd tegen BSC'68 uit Benthuizen. BSC'68 komt uit in de andere eerste klasse. Afgelopen zaterdag oefende Nieuwkoop tegen DOSR, Nieuwkoop kon best goed mee, totdat de 0-1 viel...
Dat is zonde mannen. Op achterstand komen zal vaak gebeuren, maar daarna zal je als team de rug moeten rechten en met elkaar taken uit moeten blijven voeren en strijden. De eerste twintig minuten hebben jullie kunnen zien dat ook Nieuwkoop kansen creërde. Zaterdag tegen BSC'68 dus twee keer drie kwartier volle bak!

Succes allemaal!