Selectieteams op jacht naar punten

26 oktober 2017 18:00

Het wordt tijd voor de ommekeer. Voor zowel ons eerste elftal als voor het tweede en de JO19-1 wordt het weer eens tijd voor punten. Voor Nieuwkoop 1 zal dit nog de grootste uitdaging zijn op bezoek bij Die Haghe. Nieuwkoop 2 en JO 19-01 spelen allebei tegen directe concurrenten.

Nieuwkoop 1
Zaterdag gaat Nieuwkoop op bezoek bij Die Haghe. Deze ploeg staat na haar kampioenschap vorig seizoen in de derde klasse, verrassend op een gedeelde tweede plaats. Na vijf wedstrijden heeft Die Haghe tien punten. Het doelsaldo is opmerkelijk: slechts zes doelpunten voor en drie tegen. Je zou bijna verwachten dat er zaterdag voor de doelen weinig gebeurt. Die Haghe speelt dit millennium wisselend in de derde en tweede klasse. Aan Nieuwkoop is het om aan te tonen dat het team ook in deze tweede klasse thuis hoort. Belangrijk om met een goed plan het veld in te gaan en dat alle spelers dit ook op die wijze gaan uitvoeren.

Nieuwkoop 2
Nieuwkoop 2 heeft kunnen genieten van een weekend rust. Dinsdag speelde het met 2-2 gelijk in een vriendschappelijk duel tegen WDS O23. In de eerste vier competitiewedstrijden wilde het nog niet echt vlotten. Eén schamel puntje tegen Zevenhoven is te weinig. Het tweede heeft het zelf een paar keer lelijk laten liggen, maar ook een aantal keer pech gehad. Streep eronder en tegen directe concurrent SEV er boven op zitten. Een voorsprong zal de ploeg helpen. Nieuwkoop krijgt voldoende mogelijkheden, maar scoort amper. Tegenstander SEV heeft er al aardig wat achter de oren gehad. Het moet zaterdag maar eens gebeuren.

JO19-1
Ook voor de JO19-1 moet het zaterdag maar eens gebeuren. Tegenstander Reeuwijk heeft ook nog maar drie punten verzameld en is dus binnen bereik. Geloof en beleving zijn volgensmij de belangrijkste voorwaarden voor de JO19-1 om resultaat te halen. Het niveau in de huidige eerste klasse is echt niet heel bijzonder, wat ik heb gezien. Vrijwel iedere wedstrijd kan Nieuwkoop gewoon meekomen. Help elkaar dus als team en ik ben er van overtuigd dat de punten dat gaan komen.

En ja, dat geldt natuurlijk voor alle selectieteams. Vrijdag is het klinkerfeest. Natuurlijk gaan selectiespelers niet om 23.00 uur onder de wol na twee cola en een zak chips. Uiteraard kan je af en toe lekker feesten. Maar er een beetje rekening mee houden is volgens mij geen gekke gedachte. Alleen wanneer je fit bent en wedstrijdbeleving hebt, heb je echt wedstrijdplezier en komen de resultaten van zelf.
Ik ben benieuwd wat ik zaterdagavond kan schrijven.