JO19-1 boekt eerste competitie zege

28 oktober 2017 21:30

Nieuwkoop 1 kwam helaas niet tot scoren en verloor met 3-0 bij Die Haghe. Het tweede verloor de wedstrijd tegen SEV in de eerste twintig minuten, toen het al 3-0 stond. Goed nieuws was er voor de JO19-1. De eerste drie punten zijn binnen, en dat is zeker mooi wanneer dat tegen de directe concurrent is.

Nieuwkoop 1
Het blijft lastig voor ons eerste elftal. Na de eerste helft leek de organisatie in ieder geval goed te staan en kon er met een hoopvolle 0-0 gerust worden.
Na een uur valt dan toch de 1-0 voor Die Haghe en als dan twee minuten later de 2-0 valt, weet je dat het wel weer een hele lastige middag wordt. Tien minuten later valt ook de 3-0 en is het afgelopen.
Volgende week thuis tegen Valken ’68, een ploeg die vandaag met 4-0 gehakt maakte van TAVV.

Nieuwkoop 2
De eerste twintig minuten was het echt schrikken bij Nieuwkoop 2. Totaal geen agressie bij balbezit tegenstander en drie totaal onnodige doelpunten tegen. Daarna was het bijna alleen Nieuwkoop wat de klok sloeg. Het kreeg wat mogelijkheden en twee vrije trappen rond de zestien. Eén van die vrije trappen kon ingekopt worden, zodat er met 3-1 gerust werd.

Nieuwkoop zette in de tweede helft de goede lijn van einde eerste helft voort. Al na drie minuten valt de 3-2 na een prima actie over rechts. Een paar minuten later is het bijna 3-3 na een identieke actie over rechts, maar wordt de bal voor vrij doel naast geschoten. SEV komt met de schrik vrij.

Nieuwkoop komt er maar niet doorheen en ontsnapt één keer na een counter van SEV. Het is jammer dat het laatste kwartier alle ballen centraal werden ingepompt terwijl er ruimte bij de backs lag om op te bouwen. Via de zijkanten kwam ook al het gevaar.
Vlak voor tijd vliegt een schot via een SEV speler nog net voorlangs het doel. Maar de dik verdiende gelijkmaker (op basis van driekwart wedstrijd) valt niet. Ik ga ervan uit dat de eerste drie punten volgende week worden behaald. Het moet toch een keer goed vallen.

Nieuwkoop JO19-1
Nieuwkoop had vandaag maar één opdracht: winnen van directe concurrent CVC Reeuwijk.
De mannen begonnen in ieder geval met vertrouwen. Het was duidelijk beter dan CVC Reeuwijk, bijna alle duels werden gewonnen en er werd geen kans weggegeven. Het enige wat Nieuwkoop niet goed deed was de kansen en mogelijkheden benutten. En dat waren er minimaal vier, waarbij twee situaties één op één met de keeper van CVC Reeuwijk. Een overigens prima keeper.

Het bleef 0-0 tot de rust. En dan is het afwachten hoe Nieuwkoop uit de kleedkamer komt.
Dit leek goed te zijn, want onze JO19-1 ging op dezelfde voet verder. Toch was het Reeuwijk dat de grootste kans kreeg. De spits kwam oog in oog met keeper Bart van Rhijn te staan, die uitstekend redding bracht.
Daarna werd het een vlakke wedstrijd, met weinig situaties voor de doelen. Het leek een teleurstellende 0-0 te worden.

Toch kon Nieuwkoop vanuit een corner de 1-0 maken, en je zag op het veld (en langs de lijn) de blijdschap en opluchting. Het kan gewoon!
Dan blijft het die laatste minuten natuurlijk spannend, maar als Nieuwkoop vanuit de counter de 2-0 er in schiet is het gedaan. De eerste overwinning van het seizoen en een belangrijke. Er is namelijk aansluiting.
Misschien nog belangrijker is dat dit vertrouwen moet geven. In deze klasse valt tegen bijna iedere tegenstander resultaat te halen. Neem dat mee naar de volgende wedstrijden.