Co Schutter overleden

7 november 2017 21:30

Co Schutter is zaterdag 4 november op 82-jarige leeftijd overleden. Co was een groot deel van zijn leven betrokken bij SV Nieuwkoop en ondanks zijn fysieke beperkingen was hij nog vaak bij de club te zien. Bij de thuiswedstrijden van het 1e elftal keek hij vanuit zijn scootmobiel naar de verrichtingen van zijn favorieten.

In de jaren zeventig en tachtig was hij altijd met zijn zoon Marcel op het voetbalveld van SV Nieuwkoop te vinden. Marcel floot daar zijn wedstrijdjes en Co genoot er van. Als jeugdleider offerde hij als één van de eersten bij SV Nieuwkoop een week vakantie op om met de jeugd op voetbalkamp te gaan.

Co staand links. Op deze foto onder anderen Douwe Oppendijk, Marcel Pouw, Ferry van de Zon, Richard de Way, Erik Langeree, Erik Bosma, Fred Boekestijn, Wilco Vork, Jan van de Belt, René en Martin Krommert

Co was eind jaren 70 leider en grensrechter van de talentvolle A1, die in 1979 het kampioenschap behaalde. Later werd hij, naast trainer Douwe Oppendijk, ook leider en vlaggenist bij het 1e elftal. In die tijd gaf Gerrit Krommert, de vader Martin en René Krommert, technisch en tactisch advies. Gerrit was in 1958 met DOS (één van de voorlopers van FC Utrecht) Nederlands kampioen geworden, dus hij had wel een goede kijk op het spelletje.

Op vrijdagavond stond Co te posten bij de disco van Open Huis (Boerderij de Zon) om te waarborgen dat de tieners zaterdagmiddag fit genoeg aan de aftrap verschenen. Als iemand toch wat langer wilde blijven hangen in Open Huis moest de trucendoos wel helemaal open, want Co liet zich niet makkelijk in de maling nemen.

Bij het 1ste was er in de uitwedstrijd tegen Schoonhoven een probleem. Pas in de kleedkamer ontdekte aanvoerder Kees Sanders dat hij zijn voetbalschoenen was vergeten. Co is toen vliegensvlug in zijn auto gesprongen om de kicksen van Kees in Nieuwkoop te halen, zodat hij de 2e helft nog kon meedoen.

Het bestuur, de leden en de supporters van SV Nieuwkoop wensen de familie Schutter veel sterkte tijdens deze verdrietige periode.