Nieuwkoop 1 hervat competitie tegen DoCoS

24 januari 2018 12:00

DoorCombinatieSterk is de eerste tegenstander van Sv Nieuwkoop na de winterstop. Voor Nieuwkoop is dit de enige tegenstander die ze dit seizoen nog niet eerder ontmoet hebben.

In het verleden heeft Nieuwkoop vier keer in competitieverband tegen DoCoS gespeeld en is zelfs ongeslagen. In het seizoen 2007/08 en 2008/09 troffen we de Leidse ploeg in de zondag 4e klasse. Tweemaal werd er gelijk gespeeld (0-0 & 1-1) en tweemaal werd er gewonnen (1-0 & 4-0).
Geen onbekende tegenstander dus, maar wel één met ambities. Twee seizoen geleden promoveerde de Leidse formatie van de derde klasse naar de tweede klasse. Vorig seizoen haalde het in die tweede klasse meteen de nacompetitie. Ook voor dit seizoen waren de verwachtingen hoog gespannen, maar de ploeg uit Leiden heeft het niet makkelijk en staat ook in de gevaren zone.

Voor Nieuwkoop een belangrijke wedstrijd dus, maar zeker geen eenvoudige. Wel moet Nieuwkoop voor de winst gaan, zo krijgen we aansluiting met de staart van de middenmoot. En wie weet wat er dan allemaal nog kan gebeuren. Zeker met wedstrijden tegen DSO (thuis), RCL (thuis) en Lugdunum (Uit) in het vooruitzicht. Wanneer Nieuwkoop in staat is om zes punten uit deze vier wedstrijden te slepen, zijn er echt nog mogelijkheden in deze competitie.

De oefencampagne geeft in ieder geval enig houvast. Zondag tweedeklassers VVIJ en ROAC werden met respectievelijk 3-0 en 1-0 opzij gezet. Wel was duidelijk dat het niveau van deze twee teams duidelijk lager was dan het niveau van de zaterdag tweede klasse C, waar Nieuwkoop in uitkomt.
Wel zijn de wedstrijden goed gecontroleerd en is de 'nul' gehouden. Afgelopen dinsdag werd tegen competitiegenoot TAVV geoefend. Nieuwkoop hield TAVV de hele wedstrijd goed onder druk, maar had in de eerste helft moeite met de snelle omschakeling van TAVV. De 2-2 einduitslag gaf de verhoudingen goed weer.

Steun zaterdag de oranjehemden in de jacht naar punten, maar nu voor de competitie.