Voorbeschouwing zaterdag 21 april

20 april 2018 9:15

Het einde van de competitie is in zicht en voor zowel het eerste, het tweede als voor de JO19-1 is er nog steeds iets om voor te strijden. Helaas niet voor de prijzen, maar dit seizoen om degradatie te kunnen ontlopen.

Nieuwkoop 1 is dat niet gewend, maar zal juist nu de tanden moeten laten zien en alles uit de kast moeten halen om in ieder geval nacompetitie te mogen spelen. Afgelopen weekend haalde het een knap gelijkspel tegen DoCoS, het zou mooi zijn dit een goed vervolg te geven.
Zaterdag speelt het thuis tegen SVC’08. In de uitwedstrijd begon Nieuwkoop redelijk sterk, miste twee grote kansen en ging uiteindelijk met 3-0 onderuit. SVC ’08 is een grillige ploeg, dus het kan zaterdag alle kanten op gaan. Daarna zijn er twee rustweekenden en volgen drie belangrijke wedstrijden tegen Voorschoten ’97, CVC Reeuwijk en TAVV. Met name in de laatste twee wedstrijden moeten de punten worden gehaald. Maar laten we er zaterdag tegen SVC ’08 maar alvast mee beginnen.

Nieuwkoop 2 zit een beetje in de problemen. Het leek erop dat het tweede elftal alleen maar naar boven hoefde te gaan kijken. Door onnodig puntverlies en verrassende resultaten van de concurrentie staat het team opeens op een PD plaats. Er is nog niets verloren, en in tegenstelling tot Nieuwkoop 1 heeft Nieuwkoop 2 al een paar jaar ervaring met vechten tegen degradatie. Dat deed het overigens steeds met succes.
Zaterdag wordt wel een cruciaal duel. Noordwijk komt op bezoek en staat in punten gelijk met Nieuwkoop. Een overwinning zou een beetje lucht geven, zeker omdat laagvlieger Ter Leede ook nog op bezoek komt op de Dulen.

Ook de JO19-1 heeft de punten hard nodig om ook volgend seizoen weer zeker te zijn van een plek in de eerste klasse. Leonidas komt op bezoek en staat een plek boven Nieuwkoop. Ook een belangrijk potje dus. Het heeft Nieuwkoop de afgelopen wedstrijden niet meegezeten. Er hadden echt wel wat meer punten kunnen worden behaald. Wanneer de JO19-1 zaterdag gewoon weer volle bak gaat, weet ik zeker dat het weer een keer gaat lukken om een driepunter te halen.

Alle drie de teams spelen zaterdag een thuiswedstrijd. Het wordt niet te warm, en daarmee prachtig voetbalweer.
Dus, tot zaterdag langs de velden.