Nieuwkoop 1, 2 en JO19-1 hervatten gevecht tegen degradatie

11 mei 2018 19:00

Het wordt spannend voor Nieuwkoop 1 en 2. Gaat Nieuwkoop 1 de nacompetitie halen? En kan Nieuwkoop 2 deze juist ontlopen? Nog drie competitiewedstrijden en we weten het.

Nieuwkoop 1
Het eerste gaat op bezoek bij Voorschoten ’97. Thuis had Nieuwkoop lange tijd uitzicht op een overwinning en in de laatste minuut liep het zelfs tegen een 1-2 nederlaag aan. Voorschoten ’97 heeft zich in de loop van het seizoen goed hersteld en is duidelijk favoriet tegen Nieuwkoop. Maar dat was SVC ’08 ook en we weten hoe dat is afgelopen. De generale repetitie was heel matig. Afgelopen dinsdag werd een oefenwedstrijd verloren met 1-2 van vierdeklasser Alphia.

Nieuwkoop 2
Het tweede team heeft zich de afgelopen weken in de problemen gevoetbald. Zaterdag gaat het op bezoek bij DSO. Thuis werd deze tegenstander in een goede wedstrijd met 3-1 verslagen. Een overwinning zou zeer welkom zijn. Zo niet, dan komt nacompetitie wel heel erg dichtbij en is zelfs rechtstreekse degradatie nog mogelijk als volgende week niet van Ter Leede wordt gewonnen.

JO19-1
De JO19-1 speelt uit bij ongenaakbare koploper Sparta AV. Gewoon lekker voetballen, genieten van de wedstrijd en kijken waar het eindigt. Normaliter valt hier geen resultaat te behalen. Als het moreel maar goed blijft. De laatste twee wedstrijden tegen Hillegersberg en Donk geven dan nog de kans om één of twee plaatsen te stijgen op de ranglijst.