JO8-1 pakt de hoofdprijs op twee toernooien

11 juni 2018 21:30

Het jongste competitieteam van SV Nieuwkoop, de JO8-1, heeft de afgelopen twee weekenden zeer succesvol aan toernooien bij Esto en Alphense Boys meegedaan.

Bij ESTO gingen de jongens zeer voortvarend van start, ze maakten tegen ONA binnen 20 minuten maar liefst 14 doelpunten. Daarna volgde klinkende overwinningen op ESTO (7-1) en UVS (4-2). Voor de laatste wedstrijd tegen Gouda was een overwinning nodig om de 1e prijs te pakken. De zenuwen zaten behoorlijk in de benen waardoor ze al snel met 1-2 achter stonden maar… toen kwam de machine van de JO8-1 echt op stoom en met 4 prachtige doelpunten pakten ze met 5-2 alsnog de overwinning. De 1e prijs was binnen!

Afgelopen weekend, op zaterdag 9 juni, waren de jongens uitgenodigd bij Alphense Boys in een poule met allemaal kinderen uit de JO9. Dit was andere koek want deze spelers (en ook speelsters) waren groter en ouder. De eerste wedstrijd speelden ze tegen Woerden JO9-3. De eerste minuten keken ze toch wel op tegen deze grotere jongens, maar na een poosje op 1-1 te hebben gestaan werd dan toch alle angst overwonnen en liepen ze uit naar 4-1. De tweede tegenstander was Alphia JO9-2, die ons meteen onder druk zette. Een aantal goede reddingen van de keeper en daarna flitsende aanvallen zorgden er voor dat we de 2e overwinning pakten met 3-0. Nu stond de echte krachtmeting op het programma tegen Alphense Boys JO9-2. Hier zaten echt grote jongens in het team, maar inmiddels waren wij nergens meer bang voor. Dat bleek ook want we wonnen deze wedstrijd met 5-0. De laatste wedstrijd was tegen Wilhelmus, die tot nog toe alle wedstrijden had verloren. Wij zouden wel even kampioen van onze poule worden zeiden de jongens tegen elkaar. En dat bleek ook het geval te zijn want het toernooi werd met een 10-0 (!) overwinning afgesloten. De eerste prijs was weer van ons!

Een geweldige prestatie van dit team waar iedereen keihard voor en met elkaar heeft gewerkt. Volgend jaar gaan wij in de JO9 competitie spelen, maar volgens mij zijn we er al helemaal klaar voor. Fijne zomervakantie allemaal.

Er zijn ook een aantal foto's gemaakt. Deze zijn via deze link te bekijken. (Klik)