SPOED: Dringend nieuwe scheidsrechters en spelbegeleiders gezocht

15 augustus 2018 17:30

Voor het komende seizoen zijn we met spoed op zoek naar nieuwe scheidsrechters en spelbegeleiders. Vooral bij de JO8 t/m JO11 is de spoeling heel erg dun.

De dunne spoeling zal als gevolg hebben dat heel veel teams elke week de eigen wedstrijden zelf moeten gaan fluiten. Het gehele seizoen. Maar dat kan opgelost worden met een aantal nieuwe scheidsrechters. Een jeugdwedstrijd in goede banen leiden is heus niet zo moeilijk. Het geeft je veel voldoening als al die meisjes en jongetjes onder jouw leiding een leuke wedstrijdje voetballen. Dat hoeft niet per se iedere week, maar kan ook in overleg met jou worden ingepland.

''Ik maak zoveel als mogelijk de indeling ruim vooraf." zegt scheidsrechtercoördinator Ronald de Jong. "Meestal uiterlijk een week voorafgaand. Op de site kunnen teamleiders zien of een scheidsrechter beschikbaar is. Als er “zelf fluiten” staat zullen ze dus zelf een scheidsrechter moeten regelen. Indien de contactgegevens van de teamleider bij mij bekend zijn, dan zal ik hen ook via mail informeren. Ik streef er naar de last over de teams te spreiden zodat ze niet bij iedere thuiswedstrijd de pineut zijn. Tenzij ze één of meerdere vaste scheidsrechters weten te regelen die de thuiswedstrijden willen fluiten. Dan wil ik dat graag weten, want dan kan ik een ander team weer helpen door daar een scheidsrechter toe te wijzen."

Uiteraard worden de nieuwe scheidsrechters goed begeleidt. Er wordt een cursus gegeven door KNVB scheidsrechter Rick Sinnige. Ook zal hij je samen met Ronald in de eerste wedstrijden begeleiden die je gaat fluiten of begeleiden.

Dus zie je het zitten om een wedstrijdje te fluiten bij de pupillen, junioren of misschien wel de senioren?

Twijfel dan vooral niet, help ons uit de brand en geef je dan snel op via [email protected]!