Speler van de week: Sven Fehrmann uit de JO11-4

2 oktober 2018 9:30

Rick Sinnige

Vanaf dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden tien voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Sven Fehrmann uit de JO11-4.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Een vriend van mij ging op voetbal, toen wilde ik het ook proberen. Ik ging kijken bij de training en dacht ik meteen dat het mijn hobby zou worden. Keepen vind ik het leukste. De ballen tegenhouden.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Het is een leuke club, mijn vader is ook trainer hier. De kantine is ook erg mooi. Iedereen is er aardig en helpt elkaar. Met de JO11-3 werken wij een beetje samen, we lenen elkaars ballen en spelen oefenpartijen tegen elkaar.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Ik denk iets van een jaar. Vorig seizoen ben ik begonnen in de JO11-7 en nu speel ik in de JO11-4.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Keeper of links in de aanval. Ik zou heel graag nog een keer in de spits willen spelen.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Ik denk dan mijn doelpunt als vliegende keep. Ik was bij een willekeurige corner, ergens midden in de wedstrijd, meegegaan naar voren en kopte de bal binnen in het hoekje.

Het team van Sven

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Ik denk dat het vorig seizoen was tegen de JO11-5, toen wij nog de JO11-7 waren. Nu is dat de JO11-3 en zijn wij de JO11-4. Die wedstrijd ging heel erg op en neer. Het werd eerst 1-0 voor hun, toen 1-1 gelijk, 2-1 voor hun, 2-2 gelijk en uiteindelijk werd het 3-2.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Ajax, omdat mijn moeder daar ook voor is. Ik kijk veel wedstrijden en daarom ben ik er in meegegaan. Ik ga nog niet naar wedstrijden, maar ik denk dat ik dat uiteindelijk wel ga met mijn moeder. Ik zou graag een keer naar de wedstrijd tegen Feyenoord gaan.

Wie is je favoriete voetballer?
Ik denk dan wel Dusan Tadic, omdat hij erg snel en goed is. Mijn favoriete keeper is Jasper Cillessen, omdat hij erg goed is en het ook echt mijn idool is.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Het liefst wel, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Het liefste zou ik dat bij Ajax doen natuurlijk. Maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit, ook al kom ik bij FC Groningen terecht. In het buitenland zou ik graag bij Real Madrid willen spelen, of Juventus.

Wat is jouw voetbaldroom?
Als keeper zijnde, tijdens een corner, een kopbal uit de kruising tikken.