Voorbeschouwing: Nieuwkoop ontvangt DWO

4 oktober 2018 19:15

Rick Sinnige

Zaterdag staat voor Nieuwkoop 1 de thuiswedstrijd op het programma tegen DWO. Nieuwkoop 2 speelt ook thuis, zij ontvangen Quick Boys 4. De JO19-1 speelt een uitwedstrijd tegen Jodan Boys JO19-2.

Het 1ste speelt zaterdag na vorige week opnieuw een thuiswedstrijd. De competitie werd uitstekend begonnen met overwinningen op CVC Reeuwijk en VVSB. Dit weekend komt het Zoetermeerse 'Door Wilskracht Ontstaan', kortweg DWO, op bezoek. De eerste competitiewedstrijd voor DWO werd met liefst 5-1 verloren bij Alphia. Vorige week werd NSV '46 met 6-4 verslagen, nadat ze eerst 0-3 en 1-4 achter stonden. De ploeg uit Zoetermeer bezet op dit moment de 9e plaats op de ranglijst. In de afgelopen jaren heeft DWO bewezen stabiel in de bovenste helft van de 3e klasse mee te kunnen draaien. In 2014 werd na een 3e plaats zelf promotie afgedwongen naar de 2e klasse, maar dat avontuur duurde slechts een seizoen. Vorig seizoen werd de ploeg 3e. Op basis van de eerste twee speelrondes lijken veel doelpunten dus een garantie. De aftrap is om 14:30 uur.

Voor Nieuwkoop 2 staat de thuiswedstrijd tegen koploper Quick Boys 4 op het programma. Het tweede opende de competitie met een nederlaag bij FC Oegstgeest, maar wist zich vorige week met een 5-2 overwinning op Katwijk sterk te herstellen. Nieuwkoop bezet daardoor een 4e plaats in de competitie. Quick Boys is zogezegd de trotse koploper en opende het seizoen met zeges op Noordwijk en Alexandria '66. Het zal een pittige kluif worden, maar een resultaat zit er zeker in.

De JO19-1 gaat zaterdag op bezoek bij Jodan Boys JO19-2. De mannen van Willem Hofstede begonnen prima aan de competitie en bezetten op dit moment de 2e plaats in de 1e klasse. Na het gelijkspel tegen Haastrecht en de zege op CVC Reeuwijk, moet nu nummer 6 Jodan Boys dus worden verslagen. De ploeg uit Gouda begon doelpuntrijk aan de competitie. Er werd met 7-2 gewonnen van CVC Reeuwijk en vorige week met 3-2 verloren van Woerden. Jodan Boys is voor iedere club een lastige tegenstander, en dus wacht ook voor onze manschappen een mooie uitdaging. Op naar opnieuw drie mooie punten?

Naast deze wedstrijden staan er nog 14 andere thuiswedstrijden op het programma. Kom jij een kijkje nemen op De Dulen zaterdag? Alle teams veel succes toegewenst!