Speler van de week: Bram Esselink uit de JO8-1

8 oktober 2018 17:15

Rick Sinnige

Vanaf dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden tien voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Bram Esselink uit de JO8-1.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Je beter leert voetballen ook steeds beter wordt. En als je net begonnen bent met voetballen kom je nieuwe leuke en lieve medespelers tegen. Het is ook wel leuk, omdat je soms hele leuke kunstjes kunt doen als je hebt gescoord.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Omdat ik dan naar mijn moeder kan gaan, die zit bij de ontvangstdienst, als ik een wedstrijd moet spelen. Mijn moeder komt ook heel veel bij mij kijken, net als mijn vader. Mijn broers Sem en Noë komen soms kijken.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Eén jaar. Vorig seizoen speelde ik in de JO9-6 en nu speel ik in de JO8-1. Ik heb leuke teamgenoten en we winnen veel.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Soms sta ik verdediger, soms sta ik op het middenveld en soms sta ik rechtsvoor. Als ik één positie zou mogen kiezen waar ik graag zou willen spelen dan is dat rechtsvoor. Doelpunten maken en voorzetten geven.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Dat was vorige week zaterdag, toen maakte ik een omhaal en raakte ik de bal met de punt van mijn schoen. De bal kwam in de kruising bij een hoek.

Het team van Bram

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Dat ik iets heb geleerd wat ik heel leuk vond. Dat was toen we moesten rennen en de bal met de buitenkant van je voet langs de trainer moest spelen.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Juventus, omdat Paulo Dybala, Cristiano Ronaldo en Douglas Costa er spelen. In Nederland ben ik voor Feyenoord, omdat Graziano Pellé daar speelde. Hij was heel goed en scoorde bijna elke wedstrijd. Ik was ook fan van zijn haar.

Wie is je favoriete voetballer?
Cristiano Ronaldo, omdat hij hele coole kunstjes kan. Zoals de schaar en de AK 3 doezoe. Die kan ik zelf nog niet, maar de schaar heb ik van mijn twee broers geleerd.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, heel graag. Bij Juventus. In Nederland wil ik wel bij Feyenoord spelen, maar PSV is ook goed.

Wat is jouw voetbaldroom?
Dat ik met Ronaldo en Dybala in het team mag spelen bij Juventus.