Voorbeschouwing: Nieuwkoop naar Blauw-Zwart

11 oktober 2018 16:45

Rick Sinnige

Nieuwkoop 1 gaat zaterdag de koppositie in de 3e klasse A verdedigen op bezoek bij Blauw-Zwart. Het 2e gaat op bezoek bij DoCoS en de JO19-1 ontvangt op Sportpark De Dulen Schoonhoven JO19-1.

Nieuwkoop 1 begon flitsend aan het seizoen. Onder leiding van de nieuwe trainer Michel Strating werd de volgende ronde van de beker behaald en bezetten de oranje hemden na drie speelrondes in de 3e klasse A de koppositie. Blauw-Zwart begon minder goed aan het seizoen. De ploeg uit Wassenaar staat samen met BSC '68 en NSV '46 op de laatste positie. Blauw-Zwart speelde tot 2011 op de zondag en deed het in de eerste jaren op zaterdag prima in de 4e klasse. In 2017 promoveerde de ploeg naar de 3e klasse en daar werd vorig seizoen een 8e plaats behaald. In de eerste speelronde verloor de ploeg uit Wassenaar met 2-1 van Zwammerdam. De afgelopen twee wedstrijden, tegen Van Nispen en Alphia, kreeg het tweemaal liefst zes tegengoals. Tegen Alphia scoorde het zelf wel vier keer. Met de 7-0 overwinning van Nieuwkoop afgelopen week in het achterhoofd zou het wel eens een wedstrijd met veel doelpunten kunnen worden.

Ook Nieuwkoop 2 begon prima aan het seizoen en staat in de reserve 2e klasse op een keurige 6e plaats. Tegen FC Oegstgeest werd nog verloren, maar daarna volgde een overwinning op Katwijk en een gelijkspel tegen toenmalig koploper Quick Boys. Vooral dat laatste was een mooie prestatie van het team van Rene de Jong. Zaterdag mogen de oranjehemden opnieuw aantreden tegen de koploper, maar dat is nu DoCoS 2. Het team uit Leiden won vooralsnog alle wedstrijden. Het is dus opnieuw een pittige kluif voor het 2e elftal, maar we hebben afgelopen zaterdag gezien dat er zeker mogelijkheden liggen. Tegen alle tegenstanders!

Ook de JO19-1 bezet na drie wedstrijden de 6e positie op de ranglijst. De ploeg van Willem Hofstede speelt in de 1e klasse en wist net als het 2e één keer te winnen, één keer gelijk te spelen en het verloor ook één keer. Vorige week werd er met 2-1 verloren van nummer twee Jodan Boys. De tegenstander van zaterdag, Schoonhoven, staat op een 5e plaats. Zij wonnen deze competitie tot nog toe twee keer en verloren één keer. Alles staat nog dichtbij elkaar, dus er zijn nog veel mogelijkheden. Gaat het de JO19-1 lukken om Schoonhoven te verslaan? Om 15:00 uur trappen ze af op Sportpark De Dulen.

Er staan dit weekend weer 16 thuiswedstrijden op het programma. Zien we jou gezellig op de club? Alle teams veel succes toegewenst!