Speler van de week: Milan Siebers uit de JO10-1

4 februari 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Milan Siebers uit de JO10-1. Hij speelt op het middenveld en zou ook niet graag op een andere plek willen spelen.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Het is gewoon leuk. Je maakt er vrienden mee en het samenspelen is ook leuk. Ik heb een leuk team en twee goede trainers, Peter en Frank.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Het is niet zo ver rijden, anders moet ik ver weg. Ik Nieuwkoop woon ik, dus dan ga ik in Nieuwkoop voetballen.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Bijna vier jaar. Ik heb in de mini’s, F5, JO9-3 en JO9-1 gespeeld en nu zit ik in de JO10-1.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Ik zag heel veel mensen in Nieuwkoop het doen en ben het ook eens gaan proberen. Toen vond ik het leuk om te doen en ben op voetbal gegaan.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Geen idee, maar ik had net bij de training een mooie. Ik kreeg een pass die niet lekker aankwam, toen wipte ik de bal op en schoot ik de bal als volley in het doel. Ik scoor wel eens nadat ik een paar tegenstanders uit had gedribbeld.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Dat was toen we vorig jaar 2e waren geworden in de competitie. Toen hebben we allemaal een beker gekregen.

Het team van Milan

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Ajax, Barcelona en SV Nieuwkoop, omdat ze goed zijn en er goede spelers spelen. Ik ga ook wel eens bij Ajax kijken en zaterdag ben ik bij Barcelona – Valencia geweest. Ik ga ook wel eens bij Nieuwkoop 1 kijken en ik ben Pupil van de Week geweest bij de bekerwedstrijd tegen Sportlust ’46 dit seizoen.

Wie is je favoriete voetballer?
Lionel Messi en Frenkie de Jong, omdat ze heel goed zijn en Frenkie ook naar Barcelona gaat. Frenkie kan heel goed opkomen van de verdediging naar voren. Messi kan goed dribbelen en heeft een goed schot.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja! Het liefste bij Barcelona en Ajax. Maar als Feyenoord belt zou ik daar ook gaan voetballen.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Het maakt me niet heel veel uit, maar op kunstgras kun je niet echt een goede sliding maken.

Wat is jouw voetbaldroom?
In Barcelona 1 spelen met Lionel Messi en Frenkie de Jong in een vol stadion. Bij SV Nieuwkoop wil ik in het eerste spelen.