UPDATE: Werkgroep 'Nieuw bestuur'

4 februari 2019 14:15

Rick Sinnige

Naar aanleiding van ons eerdere bericht van 8 december 2018 m.b.t. werkgroep nieuw bestuur willen wij iedereen graag een update geven m.b.t. de vorderingen. Afgelopen dinsdag 29 januari zijn we als bestuur samen met de RvC en de werkgroep “nieuw bestuur” bij elkaar gekomen om de stand van zaken te bespreken. We zijn erg blij te kunnen melden dat de werkgroep in totaal 10 personen bereid heeft gevonden zich kandidaat te stellen voor een bestuursfunctie. Wij zijn dan ook van plan om een Buitengewone Algemene Ledenvergadering te houden op donderdag 11 april 2019, waar de nieuwe kandidaat bestuursleden officieel voorgedragen zullen worden voor benoeming in het bestuur van SV Nieuwkoop. Het nieuw te vormen bestuur zal dan op 1 juli 2019 aantreden.

Het motto van de vereniging is ‘meer samen = samen meer’ ofwel 'vele handen maken licht werk'. Daarom zal de werkgroep, eventueel aangevuld met beoogde nieuwe bestuursleden, in de aankomende periode al vast wat voorbereidende werkzaamheden verrichten. Zoals velen van jullie namelijk weten zijn we als vereniging georganiseerd in vele commissie die deels onderbezet zijn, waardoor de huidige vrijwilligers soms te zwaar worden belast. Dat is een van de problemen die de werkgroep als eerste wil aanpakken. Daarom zullen werkgroep leden en beoogd bestuursleden in de komende periode ook al aan de slag gaan met het benaderen van nieuwe vrijwilligers waarmee er (uiteraard in overleg met de huidige commissies/vrijwilligers) een bredere organisatie kan worden neergezet.

Er is in afstemming met het huidige bestuur en RvC bewust gekozen voor een opzet met een breder bestuur. Een bestuur met voldoende aandacht voor zaken als vrijwilligersbeleid, communicatie en met name ook de verdeling van technische zaken (splitsing in selectie/senioren, dames/meisjes en jeugd).  Het is daarbij belangrijk dat er in de commissies vertegenwoordiging is uit alle geledingen van onze vereniging (jongere jeugd, oudere jeugd, meisjes/dames, selectie, overige senioren).

Voor de fase die nu aanbreekt is het wenselijk dat iedereen weet wie de beoogde (nieuwe) bestuursleden zijn die de komende tijd in gesprek zullen gaan met leden en vrijwilligers. We zijn dan ook zeer verheugd te melden dat volgende personen zich kandidaat willen stellen voor een bestuursfunctie bij de SV Nieuwkoop:

Beoogd nieuwe bestuursleden:

• Marja de Roos
  • Donna Twilt
  • Job Stolk
  • Vincent de Graaff
  • Igor van de Laar
  • Ben Spanjaard
  • Adri Balvert
  • Mark Cornelissen

Reeds zittende bestuursleden die ook na 1 juli aanblijven:
  • Richard Piké
  • Ronald de Jong

Zoals in de ALV van 1 december 2018 is aangegeven zijn statutair aftredend voorzitter Richard de Way, bestuurslid technische zaken Arjo van Daalen de Jel en secretaris Ilse Sanders. Ilse treedt af als bestuurslid maar blijft ondersteunend aan het nieuw te vormen bestuur voor secretariaat taken en notuleren tijdens de bestuursvergaderingen.

Op een later tijdstip zullen we nadere details bekend maken over precieze rollen en functies en zal uiteraard nog een officiële aankondiging volgen van de Buitengewone Algemene Ledenvergadering op 11 april 2019.  Gezien de door de werkgroep gedane inspanningen en gevoerde gesprekken vinden we het belangrijk om iedereen alvast op de hoogte te stellen van deze positieve ontwikkeling.

Meer samen = samen meer!

Namens,