Speler van de week: Kai Lenting uit de JO9-3

11 februari 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Kai Lenting uit de JO9-3. Hij speelt als keeper en verdediger en wil later graag profvoetballer worden bij Feyenoord.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Dat ik me er lekker op uit kan leven en niet alleen maar moet wachten, dat vind ik fijn. Je kunt lekker hard tegen de bal trappen.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Omdat veel vrienden er op zitten kan ik lekker met ze kletsen, ook na school. Ik heb een leuk team en ik ben vrienden met iedereen. Max, Rijk, Sem, Jop, Luke, Sven, Gio en Lukas zitten in mijn team. Ronald Kleijbeuker is mijn trainer, hij is ook erg goed.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Ik zit nu vier jaar op voetbal. Ik heb in de mini’s, F8 en JO9-3 gezeten en zit nu in de JO9-3.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Vroeger zat mijn vader er al op, toen ik klein was vond ik het leuk om te kijken en toen ben ik zelf gaan voetballen.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Max schoot op doel, de bal werd geblokkeerd en kwam bij mij terecht. Toen schoot ik de bal in de kruising. Mijn mooiste redding was toen een keer de verdedigers weg waren, de tegenstanders op mij af kwamen en ik de voorzet onderschepte.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Mijn eerste redding als keeper, dat was in de mini’s.

Het team van Kai

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Feyenoord, omdat mijn vader er voor is. Ze spelen ook goed, vooral tegen Ajax.

Wie is je favoriete voetballer?
Tonny Vilhena, omdat hij de beste van Feyenoord is. Hij maakt soms ook mooie doelpunten. Ik ben één keer naar De Kuip geweest, dat was toen ze tegen Fortuna Sittard speelden.

Heb je dingen die je graag vaak hetzelfde eet voor de wedstrijd?
Krentenbollen en na het voetballen soms snoepjes van papa.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Gras, omdat de graspollen en de modder erg leuk is.

Wat is jouw voetbaldroom?
Om keeper te zijn bij Feyenoord.

Ik vind het wel leuk om nog te vertellen dat ik laatst een wedstrijd had en toen na de wedstrijd alle penalty’s tegen heb gehouden.