Voorbeschouwing: Lastige uitwedstrijd tegen VVSB op menu

14 februari 2019 14:30

Rick Sinnige

De winterstop ligt inmiddels alweer even achter ons en de bal rolt weer volop. Voor Nieuwkoop begon de tweede seizoenshelft wisselvallig. Er werd zowel gewonnen, gelijk gespeeld als verloren en aankomend weekend wacht opnieuw aan lastige klus. De Oranjehemden gaan op bezoek bij VVSB.

Ondanks de wisselvalligheid is het wel zaak om wedstrijden te blijven winnen, zodat eventueel nog een ticket voor de nacompetitie kan worden verdiend. De tweede periodetitel lijkt Nieuwkoop na het gelijke spel tegen CVC Reeuwijk te kunnen vergeten. In de competitie wordt op dit moment de 4e plaats bezet, maar dit kan na twee wedstrijden helemaal anders zijn. Het verschil tussen de nummer 3 en 10 bedraagt slechts 8 punten. De tegenstander van zaterdag, VVSB, staat op dit moment op de 6e positie.

VVSB verloor na de winterstop nog niet. De eerste speelronde werd er met 2-2 gelijk gespeeld in en tegen Zwammerdam, een week later werd er 0-4 gewonnen op bezoek bij BSC '68 en afgelopen weekend werd er doelpuntloos gelijk gespeeld tegen DSVP.  Een doelpuntloze wedstrijd is een uitzondering bij de Noordwijkerhouters. Na koploper Van Nispen, dat 41 keer scoorde, heeft VVSB de meeste doelpunten gemaakt in deze 3e klasse. Liefst 36 keer wist men al het net te vinden. Daar stonden 20 tegengoals tegenover, hetzelfde aantal als Nieuwkoop.

Daar waar scoren bij VVSB het probleem niet lijkt te zijn, blijft dat toch altijd een puntje bij Nieuwkoop. Ondanks dat er al 32 goals werden gemaakt, worden veel kansen gemist en daardoor ook onnodig punten verspeeld, bijvoorbeeld tegen DSVP en CVC Reeuwijk. Dennis Boer is met 15 doelpunten nog altijd de topscorer van de ploeg en nam dus bijna 50% van alle doelpunten voor zijn rekening. Een gemis voor de ploeg gaat het vertrek van Thijs van der Zon zijn, hij speelde tegen CVC Reeuwijk voorlopig zijn laatste wedstrijd.

Nieuwkoop en VVSB troffen elkaar eerder dit seizoen tijdens de 2e speelronde. Allebei de teams wonnen hun eerste wedstrijd en mochten gaan bepalen wie de koploper was na de seizoenstart. In een waar voetbalgevecht wonnen de oranjehemden met 2-1. Dennis Boer scoorde het openingsdoelpunt, waarna de 1-1 al snel in het netje lag. Een krappe tien minuten voor tijd schoot Boy Vork de winnende binnen.

Gaat Nieuwkoop zaterdag in Noordwijkerhout opnieuw winnen van deze ploeg? Aftrap is om 14:30 uur op Sportpark de Boekhorst. De routebeschrijving is -HIER- te vinden.