Speler van de week: Tieme Pereira da Silva uit de JO13-2

25 februari 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Tieme Pereira da Silva uit de JO13-2. Hij vindt SV Nieuwkoop leuk vanwege de gezelligheid. Ook speelt hij liever op kunstgras dan gras, omdat sommige grasvelden erg hobbelig zijn.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Omdat het mijn passie is en er zitten veel vrienden op waar ik goed mee om kan gaan. Die zitten ook in mijn team. Er zitten veel jongens in mijn team die humor hebben. Mijn trainer, Marco Gehlen, is een leuke trainer. Het maken van acties en dan op doel schieten vind ik ook erg leuk.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Vijf jaar. Ik zit nu in de JO13-2. Eerder zat ik in de JO11-1, JO11-3, F1, F3 en F7.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Toen ik één jaar oud was, was ik altijd al met de bal bezig.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Middenvelder of linksbuiten. Ik zou wel een keer als verdedigende middenvelder willen spelen. Ik kan wel verdedigen en aanvallen.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit heb gescoord?
Een kopbal die via de onderkant van de lat er in ging, dat was vanaf de penalty stip. Volgens mij was het tegen ARC.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Samen met Olivier Loekenbach als Pupil van de Week mee het veld op bij een wedstrijd van Nieuwkoop 1. Dat was twee seizoenen geleden.

Het team van Tieme

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Juventus, omdat Cristiano Ronaldo daar speelt. Ik heb veel spullen van hem. In Nederland ben ik voor Ajax. Ik heb ook veel spullen van Benfica.

Wie is je favoriete voetballer?
Cristiano Ronaldo, omdat hij heel snel is en technisch. Zijn trucjes kan ik een klein beetje. In de Eredivisie vind ik Dusan Tadic goed, hij heeft respect voor zijn ploeggenoten en hij geeft mooie assists.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, bij Paris Saint Germain. Later wil ik misschien ook in Parijs gaan wonen. In Nederland zou ik graag bij Ajax willen spelen.

Heb je dingen die je graag vaak hetzelfde eet voor de wedstrijd?
Meestal een Portugees gerecht. Het heet Portugese kip, maar dat kun je met verschillende soorten vlees maken. Mijn vader heeft dat een soort van zelf bedacht. Het is heel lekker! Voor een wedstrijd eet ik soms een warm broodje of een normaal broodje met vlokken.

Wat is jouw voetbaldroom?
Bij Paris Saint Germain spelen, van mijn vrienden mag Milan de Jong dan ook mee daar naar toe.