Speler van de week: Thijs Offerman uit de JO11-4

11 maart 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Thijs Offerman uit de JO11-4. Zijn favoriete profclub is Ajax, omdat de spelers erg goed zijn.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Ik kan mijn energie er in kwijt en het is leuk om met mijn teamgenoten te spelen. Ik heb een leuk team. Sven, Karim, Andy, Thirza, Zuzia, Brent, Hassan, Gio, Felix, Jona en Cain zitten in mijn team. Christof, Carl en Ger zijn mijn trainers.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Het is een leuke club en er wordt goed gevoetbald. Er zijn leuke trainers en de grasvelden zijn goed.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Ongeveer 1,5 jaar. Ik speelde eerst in de JO11-7 en nu zit ik in de JO11-4. Hiervoor heb ik op judo en tennis gezeten.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
De jongens uit mijn klas voetballen ook bijna allemaal en ik vind het zelf ook een leuke sport.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Aanvallende middenvelder (midden-voor). Ik zou nog wel een keer graag rechts of links in de aanval willen staan.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit hebt gescoord?
Ik scoor eigenlijk elke wedstrijd wel één keer. Mijn mooiste doelpunt was toen ik een bal in de kruising schoot en de scheidsrechter daarna direct affloot. Toen hadden we net aan gewonnen. Dat was volgens mij tegen Alphense Boys.

Het team van Thijs

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Met mijn teamgenoten voetballen, dat is gewoon het leukste. Ik heb ook meegedaan aan het voetbal trainingskamp van de Complete Techniek hier, dat was ook leuk.

Wie is je favoriete voetballer?
Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Neymar en van Ajax zijn ze allemaal goed. Ronaldo, Messi en Neymar zijn goed in trucjes, scoren veel en zijn technisch echt heel goed. Ze zijn wel een voorbeeld voor mij.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, het liefste bij Ajax en het Nederlands elftal.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Kunstgras. Het speelt fijner en als het geregend heeft is het normale gras modderig.

Wat is jouw voetbaldroom?
Om bij Ajax of het Nederlands elftal te spelen.