Van de bestuurstafel

13 maart 2019 8:15

Ronald de Jong

Dinsdagavond 12 maart vergaderde het bestuur. In dit bericht vertellen we kort wat er zoal is besproken.

De vergadering startte met een presentatie van Rick Sinnige over stichting Elk Kind Een Bal. Hij is daaraan via zijn stage bij de Ricardo van Rhijn Foundation verbonden. De stichting haalt geld op om kinderen in arme landen een echte voetbal te kunnen geven en organiseert in Nederland activiteiten om kinderen meer te laten bewegen. Er zijn leuke mogelijkheden om als SV Nieuwkoop samen te werken met stichting Elk Kind Een Bal en dit wordt nu nader onderzocht. Wordt dus vervolgd.

De warmwaterboiler is inmiddels vervangen. Het is een exemplaar geworden die omgebouwd kan worden tot zonneboiler. Hiermee zijn we weer klaar voor de toekomst. De AED is officieel gekeurd en voldoet aan alle eisen. Het certificaat van goedkeuring is afgegeven. Laten we hopen dat we het apparaat nooit nodig hebben. We hebben de aanslag Onroerend Zaakbelasting (OZB) van de gemeente ontvangen. Deze is fors hoger dan vorig jaar. Besloten is bezwaar te maken tegen de aanslag. Over twee weken wordt onze kantine gebruikt voor het personeelsfeest van Albert Heijn Cor Bos, een van onze sponsors. De week daarna staat het darttoernooi op het programma.

Stichting Buitensport Nieuwkoop (StiBuNi) heeft laten weten dat komende zomer veld 4 gerenoveerd wordt. Dit zal nog goed afgestemd worden met de jubileumactiviteiten. Het programma voor het jubileum is rond. De eerste aankondiging is inmiddels gedaan. Binnenkort volgt meer informatie. Het wordt héél leuk!

De Technische Commissie voert met alle trainers gesprekken over het nieuwe seizoen, nog niet iedereen is aan de beurt geweest, die volgen de komende weken. Het is goed te horen dat tot nu toe vrijwel iedereen door gaat met zich in te zetten voor onze mooie vereniging. De voorbereidingen voor de teamindelingen voor het nieuwe seizoen zijn opgestart.

Penningmeester Richard Piké praatte het bestuur bij over de half jaar cijfers (half seizoen). Financieel liggen we gelukkig op koers.

Op donderdag 11 april vindt de Bijzondere Algemene Ledenvergadering plaats waarin het nieuwe bestuur wordt gekozen. Het nieuwe bestuur treedt aan per 1 juli. Het huidige bestuur bereidt dit voor en de officiele aankondiging zal binnenkort volgen. Op woensdagavond 20 maart komt het beoogde toekomstige bestuur bij elkaar om bij te praten en verdere afspraken te maken. De volgende bestuursvergadering is dinsdag 9 april.