Michel Strating, Rene de Jong en Arjan van der Laan tekenen contract

15 april 2019 11:00

Rick Sinnige

Eerder werd al bekend dat de contracten met Michel Strating, Rene de Jong en Arjan van der Laan zouden worden verlengd, nu zijn de contracten ook getekend.

De samenwerking met hoofdtrainer Michel Strating verloopt geheel volgens verwachtingen en zowel vanuit de spelersgroep, selectiecommissie en bestuur was er de wens om ook komend seizoen Michel als hoofdtrainer aan onze club te verbinden. De ambitie en gedrevenheid van Michel passen geheel bij de visie van de club en we verwachten dat hij onze jonge selectie in samenwerking met de overige trainers in het komende half jaar weer een stap verder kan brengen in hun ontwikkeling. Michel zijn ervaring met jeugd in de hogere divisies en als assistent in de hoofdklasse zorgt voor nieuwe ideeën op technisch vlak en dat heeft een positieve invloed op de spelersgroep en technische staf en zorgt zodoende voor een prettige samenwerking, iets wat hij zelf ook benadrukt.

Naast verlenging met hoofdtrainer Michel Strating blijven ook 2e elftal-trainer Rene de Jong en JO19-trainer Willem Hofstede komend seizoen aan de club verbonden in hun huidige rol. Beide trainers hebben met hun rijke verleden als speler en trainer binnen sv Nieuwkoop een belangrijke rol in het bewaken van de clubcultuur op voetbaltechnisch gebied en zijn van grote waarde in het ontwikkelen en begeleiden van de diverse talenten binnen sv Nieuwkoop. Hiervan zijn ook in het huidige seizoen alweer de nodige voorbeelden te noemen met het debuteren en doorbreken van verscheidene talenten die uit de jeugd van sv Nieuwkoop zich door ontwikkelen tot 1e elftal speler. Door de inmiddels jarenlange inspanningen van Rene en Willem (en uiteraard de overige jeugdtrainers) voor sv Nieuwkoop kunnen we volledig in lijn met het technische beleid bij sv Nieuwkoop het 1e elftal een herkenbaar gezicht geven waarbij we selecties hebben met spelers met een sterke binding met Nieuwkoop die leuk en attractief voetbal op de mat leggen.

Daarnaast blijft ook Arjan van der Laan verbonden aan de vereniging. De oud-profvoetballer is sinds dit seizoen onderdeel van de Technische Jeugdcommissie. Arjan richt zich voornamelijk op het ondersteunen en helpen van de trainers/coaches binnen de vereniging en is zodoende veel te vinden op het trainingsveld. De samenwerking verloopt naar wens en Arjan vult de vereniging goed aan met de ervaring die hij in huis heeft. De vereniging is blij dat hij ook volgend seizoen aan de club verbonden blijft.

De club is blij dat deze vier trainers aan de club verbonden blijven.