Speler van de week: Olivier Loekenbach uit de JO13-1

22 april 2019 9:00

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Olivier Loekenbach uit de JO13-1. Hij voetbalt nu 5 jaar en heeft in de mini’s, F3, F1, JO11-3, JO11-1 en JO13-2 gespeeld.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Je doet het met z’n allen, met het hele team. Ik heb leuke teamgenoten en dat maakt het ook altijd leuk om te voetballen.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Ik heb een leuk team en de club is ook dichtbij huis.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Mijn buurjongetje voetbalde altijd veel en toen ben ik met hem mee gaan doen. Ik vond het erg leuk en wilde toen ook op voetbal gaan.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Rechts op het middenveld. Ik zou nog wel eens als rechtsback of rechtsbuiten willen spelen.

Wat is het mooiste doelpunt wat jij ooit hebt gescoord?
Dat was toen ik in de JO11 zat. Ik nam een vrije trap vanaf de middenlijn en schoot de bal met wind mee het doel in.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Het afsluitweekend. De spelletjes zijn erg leuk, net als de vossenjacht en het niet slapen.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Feyenoord, omdat mijn hele familie uit Rotterdam komt. We gaan soms ook naar wedstrijden. Dit seizoen zijn we naar de wedstrijd tegen De Graafschap geweest en mochten we in de Business Lounge zitten.

Wie is je favoriete voetballer?
Dirk Kuyt was altijd mijn favoriete voetballer, maar die is gestopt. Nu is het Steven Berghuis. Hij heeft een goed afstandsschot en goede dribbels.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Nee, omdat ik tennis eigenlijk veel leuker vind. Maar als ik de kans wel krijg dan zou ik het liefste bij Feyenoord willen spelen. In het buitenland bij Barcelona of Juventus.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Als het goed weer is op gras, als het slecht weer is op kunstgras.

Wat is jouw voetbaldroom?
Profvoetballer worden bij Feyenoord of een hele grote club in het buitenland.