Speler van de week: Nout Timmer uit de JO9-1

10 juni 2019 10:45

Rick Sinnige

Dit seizoen is er elke week een jeugdspeler van de week. Aan deze speler worden elf voetbalvragen gesteld. Een week lang staat diegene dan in het zonnetje op de website. Deze week is dat Nout Timmer uit de JO9-1. Zijn mooiste doelpunt was toen hij bij het indribbelen de bal een tikje het veld in gaf en het doel in schoot.

Waarom vind je voetballen zo leuk?
Ik hou erg van voetbal, mijn broer zit er op. Het zag er leuk uit en ik speel veel met de bal. Een man uitspelen en passen vind ik leuk om te doen.

Wat vind je leuk aan voetballen bij SV Nieuwkoop?
De gezelligheid, het plezier en het winnen. Maar het belangrijkste is dat je plezier hebt. We waren eerst te laag ingedeeld en toen wonnen we steeds 26-0, in die competitie werden we winterkampioen. Nu zitten we in de 1ste klasse, dat is al beter. Ik heb een leuk team met veel vrienden en goede trainers, Igor en Frank.

Hoe lang voetbal je al bij SV Nieuwkoop?
Vier jaar. Ik heb in de mini’s, JO9-8, JO8-1 en JO9-1 gezeten.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen?
Mijn broer was aan het voetballen en toen ben ik ook gaan voetballen. Ik zag veel mensen voetballen en toen ben ik het ook gaan doen en vond ik het leuk.

Welke positie speel je en op welke positie zou je graag nog willen spelen?
Centrale verdediger. Ik zou graag nog een keer links op het middenveld willen spelen.

Wat was het leukste wat je met voetballen mee hebt gemaakt?
Het buikschuiven in de kleedkamer na de wedstrijd. Dat we kampioen zijn geworden en de toernooien die we hebben gewonnen. Ook het afsluitweekend en de twee teamuitjes naar De Wel en Monkey Town waren leuk.

Wat is je favoriete profclub en waarom?
Ajax, omdat ze niet blind de bal naar voren schieten maar echt opbouwen. Bijna iedereen binnen de familie is ook voor Ajax. In het buitenland is Barcelona mijn favoriete club. Zij bouwen ook goed op en Lionel Messi is een wereldspeler.

Wie is je favoriete voetballer?
Matthijs de Ligt. Hij kan heel goed verdedigen en scoorde vorige week nog voor het Nederlands elftal. In het buitenland is Lionel Messi mijn favoriete voetballer, omdat hij een heel goed schot heeft en goed kan passen. Gerard Pique is mijn favoriete verdediger bij Barcelona.

Wil je later profvoetballer worden, bij welke club het liefste?
Ja, als het lukt natuurlijk wel. Maar als het niet lukt wil ik piloot worden. Als ik profvoetballer word wil ik het liefste bij Ajax en Barcelona spelen.

Voetbal je liever op gras of kunstgras?
Gras. Als je op kunstgras een sliding maakt ligt je been open en gras vind ik lekkerder om op te voetballen.

Wat is jouw voetbaldroom?
Eerst naar Ajax gaan en daarna naar Barcelona.