Nieuw bestuur per 1 juli aangetreden

3 juli 2019 10:45

Rick Sinnige

Zoals in eerdere berichten vermeld is per 1 juli 2019 een (groot) aantal personen toegetreden tot het bestuur van SV Nieuwkoop. Een aantal bestuursleden zijn bekende gezichten binnen de vereniging, een aantal zijn wellicht minder bekend.

Hierbij een overzicht van het nieuwe bestuur:
Voorzitter (duo) Mark Cornelissen
Voorzitter (duo), opstallen/velden   Adri Balvert
Secretaris, communicatie Donna Twilt
Penningmeester Richard Piké
Scheidsrechterszaken, wedstrijdzaken en ontvangstdienst     Ronald de Jong
Technische zaken senioren Ben Spanjaard
Technische zaken dames/meisjes Vincent de Graaff
Technische zaken jeugd Igor van de Laar
Vrijwilligers Marja de Roos
Kantine Job Stolk

Een aantal initiatiefnemers is er in geslaagd een bestuur samen te stellen dat bestaat uit mensen welke als vader, moeder of (voormalig) spelend lid betrokken zijn bij de club. Een groot aantal zaken gaat goed tot zeer goed, een aantal andere zaken hebben meer aandacht en een nieuwe, frisse aanpak nodig om van een magere voldoende naar een dikke voldoende te groeien.

Voorbeelden van zaken waar het bestuur zijn aandacht op zal vestigen zijn:

• Vrijwilligers
  • Communicatie
  • Meisjes- vrouwenvoetbal

Het vorige bestuur had de rol van vrijwilligers al centraal gesteld. Het nieuwe bestuur zet die lijn door en wil met de nieuwe commissie “Vrijwilligerszaken” verder benadrukken dat onze vereniging alleen in stand gehouden kan worden met een zo groot mogelijk aantal vrijwilligers.

Het tweede voorbeeld betreft de nieuwe commissie “Communicatie”.
Communicatie is de sleutel tot al hetgeen binnen de vereniging gebeurt en moet gebeuren. Met de hedendaagse techniek moeten we in staat zijn om via sociale media zowel binnen als buiten de vereniging met elkaar te communiceren en elkaar te informeren.

Een gezonde balans in de vereniging tussen vrouwen- en herenvoetbal is ook een streven. Aansluitend bij de successen van de Leeuwinnen merken wij nu al een verhoogde instroom van meisjes. In veel gevallen hebben meisjes en vrouwen behoefte aan andere accenten binnen een vereniging. Het nieuwe seizoen starten we al met 4 (!) meisjes teams. Het is van belang dat wij nu al inspelen op de (toekomstige) behoeften van voetballende dames en meisjes.

Dit nieuwe bestuur heeft vele, nieuwe ideeën. Sommige hiervan zijn redelijk makkelijk te realiseren; andere nemen meer tijd en energie in beslag.

Jouw betrokkenheid, ideeën en initiatieven is wat we zoeken. Laat je dus horen en neem deel aan deze mooie, gezellige vereniging die onlangs haar 75 jarige bestaan vierde en waar het Wij-gevoel voorop staat en waar een ieder met plezier lid van is.

Het nieuwe bestuur met op de achterste rij vlnr: Richard Piké, Vincent de Graaff, Marja de Roos, Donna Twilt, Ben Spanjaard, Job Stolk, Ronald de Jong en Igor van de Laar.
Op de voorste rij de duo voorzitters Mark Cornelissen en Adri Balvert.