Het kampioensjaar van de JO11-4

13 juli 2019 12:00

Rick Sinnige

De JO11-4 werd in de voorjaarscompetitie kampioen. Ook in de eerste seizoenshelft waren ze dichtbij, maar haalden ze het net niet. Met spelers Thijs Offerman, Karim Abokansoul en trainer/coach Christof Fehrmann blikken we terug op hun kampioensjaar!

Wat vonden jullie van het afgelopen seizoen?
"Wel leuk, we wonnen veel vaker dan vorig seizoen en hadden een goed en gezellig team. We deden leuke dingen op de training."

Jullie eerste kampioenschap, hoe was dat?
"Leuk, het gevoel van de beste zijn is bijzonder. Het was heel spannend, de bovenste vier teams stonden heel dicht bij elkaar en de uitslagen waren ook niet ruim."

In de eerste seizoenshelft werden jullie net aan tweede, baalden jullie erg dat jullie geen kampioen waren geworden of vonden jullie dat ook een mooie prestatie?
"In de top drie komen is goed en tweede worden is ook een mooie prestatie. Maar na de laatste wedstrijd waren we wel erg chagrijnig. Dat was de eerste wedstrijd die we verloren in het seizoen."

In de tweede seizoenshelft lukte het wel, hoe blij waren jullie en wat was jullie eerste reactie na het laatste fluitsignaal?
"We waren heel blij en gingen juichen."

Wat hebben jullie gedaan om het kampioenschap te vieren?
“We kregen een kampioensjaal, dronken champagne en aten een koek. Ger nam afscheid en hij sprak ons nog toe. We hebben oefeningen van Ger meegekregen voor in de zomer, daar hebben we er al een aantal van gedaan.” Thijs was speciaal voor de kampioenswedstrijd teruggekomen van een weekendje weg. “Ik moest daarna nog een uur terug in de auto. Speciaal voor de wedstrijd was ik om 07:00 uur in de ochtend naar Nieuwkoop toe gereden”

Jullie hebben in het hele seizoen 116 keer gescoord. Thijs, jij als snel rennende aanvaller hebt hier ongetwijfeld je aandeel in gehad. Hoeveel goals heb je gescoord denk je en waarom ben jij een goede aanvaller?
"Ik weet het niet precies, maar ik scoorde bijna elke wedstrijd wel. Dus dat zullen er ongeveer 20 zijn. Ik kan goed schieten en ben heel snel, daarom sta ik spits."

Karim, jij bent een middenvelder die erg goed kan verdedigen. Jullie hebben dit seizoen maar 28 goals tegen gehad. Jij hebt dan ongetwijfeld veel tegenstanders afgestopt. Wat is je geheim?
"Je moet alleen naar de bal en zijn voeten kijken, dan zie je wat hij gaat doen en kun je de bal afpakken."

Christof, jij bent trainer/coach geweest van dit team. Wat maakt dit team zo goed?
"De spelers willen voetballen. Ze hebben niet altijd hun koppie erbij, zeker bij trainingen niet. Dan kan het een chaos zijn en kun je ze net zo goed naar huis sturen. Maar in de wedstrijd heeft iedereen wel die focus en doen ze wat ze moeten doen op het juiste moment. Ze blijven leren en luisteren ook goed, dan kunnen ze goed overspelen. Iedereen had hun juiste positie binnen het team."

In welk team komen jullie volgend seizoen en wat hoop je volgend seizoen te verbeteren?
Thijs: “Ik kom in de JO12-1. Wat ik volgend seizoen wil verbeteren is om goed gericht te schieten en niet recht op de keeper af.” Karim: “Ik kom in de JO12-2. Ik wil goed leren tackelen op de bal en niet op de speler.”

We willen trainer Ger graag bedanken voor de trainingen en dat we kampioen zijn geworden.