Bekerindeling & voorbereiding Nieuwkoop 1 bekend

29 juli 2019 19:00

Rick Sinnige

Nieuwkoop 1 weet welke tegenstanders het zal treffen in de groepsfase van de KNVB Beker. De oranjehemden moeten afrekenen met drie ploegen uit de 4e klasse.

Nieuwkoop is gekoppeld aan de volgende drie ploegen:
- Sportief (Noordse Dorp/Woerdense Verlaat)
- MMO (Hoogmade)
- BSC '68 (Benthuizen)

Alle drie de ploegen spelen in de 4e klasse. Sportief is een club uit de buurt en levert dus een mooie derby op. MMO stapte deze zomer over van de 3e klasse zondag naar de 4e klasse zaterdag en BSC '68 kennen we nog van vorig seizoen, omdat het bij Nieuwkoop 1 in de competitie zat. De ploeg uit Benthuizen degradeerde uiteindelijk. Thuis verloor Nieuwkoop met 1-3, uit won het met 1-2.

De eerste wedstrijd staat gepland op zaterdag 31 augustus tegen Sportief, maar deze zal worden verplaatst vanwege deelname aan het toernooi om de 0172SPORT Cup. Zaterdag 7 september wacht een uitwedstrijd tegen MMO en tot slot op zaterdag 14 september een uitwedstrijd tegen BSC '68.

In de voorbereiding op de eerste bekerwedstrijd speelt Nieuwkoop twee oefenwedstrijden. Zaterdag 17 augustus om 14:00 uur bij FC Amsterdam en zaterdag 14 augustus om 14:30 uur thuis tegen CSW. Zoals gezegd staat zaterdag 31 augustus de 0172SPORT Cup op het menu, met wedstrijden van 30 minuten tegen SV Aarlanderveen, TAVV en Sportief. In een eventuele finale wordt gespeeld tegen Zevenhoven, Altior, Nicolaas Boys of NSV '46. De eerste training staat dinsdag 13 augustus gepland.