Speler van de week: Sanae Ismaili uit de MO11-1

26 augustus 2019 9:00

Kaj Lunstroo

Ook dit seizoen gaan we door met de Speler van de Week! De eerste is Sanae Ismaili uit de MO11-1. Zij bijt het spits af dit nieuwe seizoen en staat een week lang in het zonnetje op de website en in de app. Sanae gaat haar tweede jaar in als lid van de club. Na een seizoen, met twee vriendinnen, in een jongensteam, neemt zij plaats in het MO11-1 team.

Hoe lang voetbal je nu bij SV Nieuwkoop en in welke teams?
Nu speel ik één seizoen bij Nieuwkoop. Dit jaar wordt mijn tweede seizoen. Vorig jaar speelde ik nog met twee andere meiden in een jongens team. Met zijn drieën gaan we naar het meiden team. Dat vind ik niet spannend, want de meeste meiden ken ik al.

Hoe ben je er bij gekomen om te gaan voetballen, en wat vind je zo leuk aan het voetballen?
Voor voetbal zat ik op een andere sport, dansen, maar dat vond ik niet zo leuk meer. Samen met mijn twee vriendinnen zijn we bij een training wezen kijken. Het zag er erg leuk uit allemaal, daarom wilden wij ook graag mee gaan doen. Het samenspelen leek mij heel leuk!

Vind je het fijn om bij sv Nieuwkoop te voetballen en waarom?
Ik heb heel veel plezier met het voetbal bij Nieuwkoop. Het liefst maak ik mooie acties en speel ik andere spelers uit, ik ben aanvaller. Het liefst geef ik een goede assist op een teamgenoot, nog liever dan zelf een doelpunt maken.

Wat is het mooiste doelpunt wat je ooit hebt gescoord?
Mijn mooiste doelpunt was ook meteen mijn eerste. Ik was het eerste meisje dat vorig jaar scoorde tussen de jongens :-) Na een voorzet kon ik op doel schieten en vloog de bal in het doel, ik kan het goed herinneren!

Wat was het leukste wat je met voetballen hebt meegemaakt?
We zijn helaas niet kampioen geworden met het team, maar we hebben een heel leuk teamuitje met zijn allen gehad. We zijn naar de bekerfinale van de vrouwen geweest in het stadion van Excelsior. Het was een leuke wedstrijd. Na de wedstrijd gingen we nog naar de McDonald’s. We zaten bijna allemaal met ons Ajax shirt in de ‘Mac’ in Rotterdam!

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete team, hier ben ik groot fan van! Messi vind ik de beste van de wereld, maar Donny van de Beek is mijn favoriete Ajax-speler. Ik vind zijn acties ook goed. Als ik zelf profvoetballer zou zijn speel ik het liefst bij Barcelona, zij zijn denk ik de aller beste.

Wat is jouw voetbaldroom?
Het is mijn droom om aanvoerder te worden van mijn team. Als aanvoerder moet je goed je medespelers coachen, iedereen helpen, tips geven en teamgenoten opbeuren als dat nodig is. Vorig jaar was ik drie keer aanvoerder. Je mocht aanvoerder zijn als je de wedstrijd een week eerder de man of the match was.

Wat doe je graag naast het voetballen in je vrije tijd?
Het liefst speel ik FIFA op de Playstation, Ultimate Team. Mijn team heet FC KNUDDE, vernoemd naar de bekende strip. Bedacht door papa. Jammer genoeg wint mijn broertje, Dani, vaker van mij dan ik met hem. Ook speel ik graag ‘The Sims’. Natuurlijk speel ik ook graag met mijn vriendinnen Elif en Femke. Zowel op de voetbal als buiten de voetbal.

Wat zijn de voordelen en nadelen van het spelen in een meidenteam i.p.v. in een jongensteam?
Dat we niet meer in een aparte kleedkamer hoeven te douchen. Misschien kunnen we met de meiden onder elkaar zelfs beter samenspelen, maar dat kan ik pas zeggen na dit seizoen ;-)

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Ik heb zelf het meeste plezier als iedereen gewoon lekker de bal rondspeeld naar elkaar. Dus niet dat kinderen veel voor zichzelf spelen. Afgelopen seizoen moest ik echt mijn plekje krijgen in het team tussen de jongens. Ik had het idee dat ik me moest bewijzen.