Voorbeschouwing: Nieuwkoop opent met bekerwedstrijd tegen Sportief

2 september 2019 22:45

Rick Sinnige

De start van een nieuw seizoen staat nu ook voor de deur voor Nieuwkoop 1. Afgelopen zaterdag werd de bekerwedstrijd tegen Sportief niet gespeeld vanwege deelname aan de 0172Sport Cup, waar overigens wél tegen deze tegenstander werd gespeeld. Toen werd het 1-1.

De wedstrijd tegen Sportief is eigenlijk gewoon een derby. De groen-witte club ligt in Noorden, maar het is vooral NSV '46 die de strijd tussen Nieuwkoop en Noorden laat leven. Sportief komt als 4e klasser naar Sportpark de Dulen dinsdag en speelt inmiddels al sinds 2014 op dat niveau. In het jaar 2013 wist het knap te promoveren naar de 3e klasse, waar het slechts één seizoen stand hield. Vorig jaar werden de groen-witten 10de in de competitie.

Nieuwkoop gaat opnieuw het jaar van start als 3e klasser. In de wetenschap dat het bij allemaal 4e klassers in de bekerpoule zit, moet het mogelijk zijn om de volgende ronde te bereiken. Vorig jaar lukte dat ook, maar toen kwam in de eerste ronde na de groepsfase de bekerstrijd ten einde. Er werd op eigen veld 0-4 verloren van Sportlust '46.

Bij Nieuwkoop is er afgelopen zomer een klein beetje in de selectie gesneden. Trainer Michel Strating bleef aan, maar zag Frank Veelenturf, Jeffrey Pieterse, Sebastiaan van der Voorn en Dorus Boddeke vertrekken. De laatste drie zaten overigens al een groot deel van vorig seizoen niet meer bij de selectie. Ook werden er versterkingen gehaald. Nabil Kallache keert terug, Harm Schilperoort sluit weer aan bij de selectie, Ali Sina Mohaghegh, Louis van den Berg en Dirk van den Haak sloten ook aan. Voor laatstgenoemde is de wedstrijd tegen Sportief overigens een speciale, want dat is de club waar Dirk van over kwam.

In de voorbereiding op deze wedstrijd speelde Nieuwkoop twee echte oefenwedstrijden. Er werd met 1-6 gewonnen van FC Amsterdam en 1-2 verloren van CSW. Tijdens het toernooi om de 0172SPORT Cup werd er tegen Sportief met 1-1 gelijk gespeeld. Tegen Aarlanderveen werd er met 1-0 verloren en tegen TAVV 1-1 gelijk gespeeld.

De wedstrijd begint dinsdag om 20:15 uur op Sportpark de Dulen.