Voorbeschouwing: Nieuwkoop moet zich herpakken tegen Blauw-Zwart

27 september 2019 12:30

Rick Sinnige

De wereld zag er drie weken rooskleurig uit voor Nieuwkoop 1. Drie eenvoudige zeges in de beker en een plek in de knock-out-fase. Na de start van de competitie staat de ploeg echter weer met twee benen op de grond. Er werd vorige week met liefst 5-1 verloren bij VVSB. Dit weekend wordt herstel verwacht tegen Blauw-Zwart.

RKSV Blauw-Zwart uit Wassenaar zat vorig seizoen ook in de competitie bij Nieuwkoop. Het eindigde toen op de 11de plaats, net boven de nacompetitiestreep dus. Een schande is dat niet, na jaren in de 4e klasse te hebben gespeeld. In 2017/18 speelde het voor het eerst in de 3e klasse en werd een 8ste plaats behaald. Handhaving zal dit seizoen wederom het doel zijn in Wassenaar en men is goed begonnen dat te bewerkstelligen. Vorige week werd er in eigen huis met 4-3 gewonnen van CVC Reeuwijk. In de beker had het ook al succes, daar waar het de poule met DUNO, RAS en Haagse Hout wist te overleven. Net als Nieuwkoop zitten zij dus in de knock-out-fase.

Nieuwkoop overleefde een bekerpoule met Sportief, MMO en BSC '68. In de knock-out-fase wacht nu Hoofdklasser Leonidas uit Rotterdam. Een zware opgave. Voordat die wedstrijd gespeeld gaat worden moet de focus op de competitie, want de doelstelling is het behalen van een periodetitel en zodoende ook een plek in de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse. Vorige week kreeg het op bezoek bij VVSB direct een dreun te verwerken, er werd met 5-1 verloren. Het is dus belangrijk dat de oranjehemden zich snel herpakken en dat mag gebeuren op het eigen kunstgras.

Vorig seizoen werd er niet gewonnen van Blauw-Zwart. De uitwedstrijd werd met 3-1 verloren en thuis werd het 1-1. Tijd dus om daar verandering in te brengen. De aftrap is om 14:30 uur op Sportpark de Dulen.