Speler van de week: Nick Stigter uit de JO8-1

18 november 2019 12:00

Kaj Lunstroo

Dit seizoen gaan we door met het interviewen van de speler van de week. Deze week is dat Nick Stigter. Nick is pas een aantal jaar lid, maar heeft het reuze naar zijn zin. Het liefst maakt hij mooie trucjes en scoort hij mooie doelpunten, maar hij kan ook goed ballen afpakken en tegenhouden als verdediger of keeper.

Hoe lang voetbal je nu bij SV Nieuwkoop en in welke teams heb je gespeeld?
Dit seizoen voetbal ik in de JO8-1. Ik ben nu ongeveer twee jaar lid. Eerst heb ik een half jaar bij de mini’s gespeeld, vervolgens bij de JO8-4, daarna de JO8-3 en nu al in de JO8-1.

Vind je het fijn om bij SV Nieuwkoop te voetballen en waarom?
Ik heb het erg naar mijn zin op de training en vind het ook heel erg leuk om wedstrijden te spelen. Het liefst maak ik mooie trucjes en scoor ik doelpunten. Zoals het maken van een ‘schaar’. Dan ga je met twee benen over de bal heen.

Hoe kwam je op het idee om te gaan voetballen bij SV Nieuwkoop?
Mijn ouders hebben nooit gevoetbald en zijn ook nooit lid geweest. Maar mijn beste vriend was wel al lid. Zijn team had nog een tekort aan spelers, daarom vroeg de mama van mijn vriend of ik het een keer wilde proberen. Ik vond het meteen heel leuk en wilde blijven voetballen.

Op welke positie speel je het liefst?
Ik speel in de verdediging en op het middenveld, maar ook sta ik graag op doel. Allemaal vind ik het leuke posities. Ik sta graag op doel, omdat ik dan ballen mag tegenhouden en de tegenstander niet mag scoren en in het veld sta ik graag om gewoon mee te kunnen voetballen en misschien zelfs te scoren.

Wat zijn jouw sterke kanten als voetballer en waar kan je nog wat beter in worden?
Het verdedigen word ik al steeds beter in vind ik zelf, zoals ballen afpakken, tegenhouden en slidings maken. Ik kan nog wel wat beter worden in het schieten op doel, zoals het mikken en hard schieten. Ik schiet het liefst met mijn rechterbeen, mijn linkerbeen moet nog wat sterker worden.

Maak je liever zelf een doelpunt of houdt je liever de bal tegen?
Ik scoor toch liever zelf een doelpunt. Vooral het maken van mooie goals doe ik graag. Ook al ben ik verdediger of keeper, toch scoor ik graag een doelpunt.

Tekst gaat verder onder de foto

Het team van Nick

Speel je liever op gras of kunstgras?
Toch kies ik voor kunstgras. Op natuurgras kan ik minder goed blijven staan en heb ik soms minder grip. Vooral als het net heeft geregend. Daarom speel ik liever op kunstgras.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Ik was mee naar voor gelopen en liep met de bal aan mijn voet. Er stonden een paar jongens van mijn team, maar ook van de tegenstander voor het doel. Toch besloot ik te schieten. De bal ging om een paar spelers heen precies in de bovenhoek van het doel. Deze heb ik goed kunnen onthouden.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Mijn favoriete club is geen Nederlands team, maar een Franse. Namelijk Paris Saint-Germain (PSG), uit Parijs. Er spelen heel veel wereldsterren en PSG is beter dan de clubs in Nederland. Mijn favoriete speler is Neymar. Hij is heel technisch, kan veel trucjes en maakt veel doelpunten.

Wat is tot nu toe jouw leukste herinnering aan jouw tijd bij SV Nieuwkoop?
Op een toernooi, waar we vier wedstrijden moesten spelen, hebben we een keer een beker gewonnen voor het hele team. Ook kreeg iedereen een medaille om mee naar huis te nemen.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Als je in balbezit bent met jouw team is het heel belangrijk om het veld groot te houden. Zodat er veel ruimte is en de bal goed rond gespeeld kan worden. Als je dit niet doet en dicht bij elkaar gaat lopen heb je juist weinig ruimte om de bal rond te spelen en kan de tegenstander de bal makkelijker afpakken.